Guest Mercedes_Avantgarde Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Hei! Har nå en 1995 modell 220 CE sportline på hånden, 168000km. Blå. Automat selvfølgelig.Den har ac, el vinduer, skinnratt, caro interiør. 17" Den er bruktimportert av en mekaniker og han har hatt den til nå, den har nytt eksosanelgg og bremser. Hva er denne bilen verdt?Er det noen vanlige feil med bilen? Kan dere fortelle meg litt om bilen, hva er spes med sportline osv?Har nå solgt min 210 avantgarde for å skaffe meg en CE, men ville helst hatt skinn... caro interiør er jo rutete Takker for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Hei! Har nå en 1995 modell 220 CE sportline på hånden' date=' 168000km. Blå. Automat selvfølgelig.Den har ac, el vinduer, skinnratt, caro interiør. 17" Den er bruktimportert av en mekaniker og han har hatt den til nå, den har nytt eksosanelgg og bremser. Hva er denne bilen verdt?Er det noen vanlige feil med bilen? Kan dere fortelle meg litt om bilen, hva er spes med sportline osv?Har nå solgt min 210 avantgarde for å skaffe meg en CE, men ville helst hatt skinn... caro interiør er jo rutete Takker for svar [/quote'] Jeg tør ikke tippe noen pris, men det høres ut som drømmebilen for en som skal ha 124... Bare for å pirke litt, så er vel dette en E 220 Coupe, ikke en 220CE Vanlige feil? På en '95 124 med 168.000 km? Vanskelig å komme på noe. Sjekk selvfølgelig at den er fulgt opp ordentlig. Den skal ha hatt to skift av automatolje, og står snart foran sitt 3. hvis det er byttet etter intervallene. Kan skinninteriør fra W124 brukes i C124? De går i hvertfall billig i tyskland. Hvis denne bilen er bra, noe det jo kan høres ut som den er, så må du nok godta at den ikke har skinn. Du kan selvsagt lete videre, men når man kjøper bruktbil, må man vanligvis fire litt på enkelte krav. Syns du skinn er veldig viktig, så er det jo bare å lete videre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Jeg har fulgt litt med på markedet for slike biler i Tyskland, og det er til tider greit utvalg av fine coupeer til salgs. Priser fra rundt 6000 euro og oppover til det tredobbelte. Med moms og avgift vil det si fra drøye hundretusen og oppover her til lands. For 150000 bør du få en fin bil med lav km og mye utstyr. Glem heller ikke cabrioleten, en av mine drømmebiler er en 220 cab final edition Verdi på bilen du nevner skulle sammenlignet med tyske biler ligge rundt 120 tusen. Spesielle feil kjenner jeg ikke til på disse bilene, det er jo god gammel velprøvd teknikk. Sjekk selvsagt for rust og åpenbare feil. Er bilen eid av mekaniker bør den være godt vedlikeholdt, men det kan også like godt bety at det er et oppbygd vrak. Sjekk historien til bilen, og se etter tegn til reparasjon/oppretting. Sportline betød på disse bilene sportsligere (lavere) understell, spesielt ratt og sportsseter. Ofte med karo-interiør som i denne. Interiør fra sedan passer ikke over på coupeen. både andre seter og lengre dører. I Tyskland får du trekt om interiøret til skinn for rundt 10 000 kroner. Også Norske firma gjør dette til greie priser. Fair Mont i Grenseveien, Oslo gjør bra jobb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tdha Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Sammenligner med min bil med 220 000 km på telleren er det litt tidlig med nytt eksosanlegg og bremser. Min sitter forsatt original anlegget.Luftmengde måleren går vel ved ca. 170 000 km, i hvertfall på min. Pris 7000kr?Oljesvetting - min bruker nå 1 L i løpet av 20 000km.Viktig å sjekke alle el-knappene og lytt til hvordan ting fungerer. På min el vindu er en av tannhjulet bøygd slik at det kommer en liten knakke lyd når vindu er halvveis opp. Viktig å ta av sideplatene for det kan hende det ruster under. På min er det begynnerust langs kanten av sideplatene. Du må demontere platene for å kunne se dette.Også er det selvfølgelig rust ved jekkfestene.Hvordan virker AC? Min funker helt greit, men hver 3. år må jo også den på service og koster ca. 3 000,-.(trykktest, påfylling av gass og skift av slite deler.)Min har også webasto. Deilig om vinteren. Pris for 95-220coupe: 130-140' ferdig prutet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mercedes_Avantgarde Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Det var visst en lekkasje på ac anlegget, o-ringer som måtte skiftes ut, så sa han at de ringene blir ødelagte igjen til vinteren og da lekker gassen ut og må fikses igjen på våren Syntes det er rart at eksosen er skiftet jeg og, han sa at det var en ulyd i potta så han skifta de 2 bakre pottene. Ryker luftmengdemåler på 170 000km ??!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Det var visst en lekkasje på ac anlegget' date=' o-ringer som måtte skiftes ut, så sa han at de ringene blir ødelagte igjen til vinteren og da lekker gassen ut og må fikses igjen på våren Syntes det er rart at eksosen er skiftet jeg og, han sa at det var en ulyd i potta så han skifta de 2 bakre pottene. Ryker luftmengdemåler på 170 000km ??!![/quote'] Om man lar EC være avslått (altså AC på) gjennom hele vinteren vil nok o-ringene holde! Eksosanleggets varighet varierer veldig! 230'en var det skifta midtre potta på da jeg kjøpte den. 11 år gammel og 163' km. (forøvrig Bosalpotte som måtte byttes igjen før bilen hadde passert 220' km) Resten av anlegget ble bytta på ca 220' km. (eberspächer som var like fint da bilen ble solgt med 290' på uret) Hvor lenge luftmengdemåler holder er vel også veldig varierende vil jeg tro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Det var visst en lekkasje på ac anlegget' date=' o-ringer som måtte skiftes ut, så sa han at de ringene blir ødelagte igjen til vinteren og da lekker gassen ut og må fikses igjen på våren [/quote'] Som eivind er inne på, så bør ac-anlegget holde. Hvis du bare lar alt værer i normalmodus, vil ikke AC slås på før det blir ca. 15C, og det skjer ikke så ofte om vinteren. AC-anlegget bør gå en gang i måneden, og for å få til det, trykker du inn den øverste knappen en dag det er mer enn 2-3 plussgrader. Den øverste knappen tvangsstyrer AC på, men det vil uansett ikke gå når det nærmer seg 0C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mercedes_Avantgarde Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Nå har jeg ingen anelse om hvordan dette ac anlegge ser ut i hele tatt, men selger sier han ikke har tid til å fikse dette, når bilen var til salgs for en stund siden så var det defekt da også, kanskje det kan være noe værre feil med ac anlegget siden han ikke har fikset det og han er jo mekaniker... Koster virkelig denne luftmengde måleren 7000 kr? hvordan merker man at denne er gåen? har "alle" skiftet den før 200 000km? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ODDATLE Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Koster virkelig denne luftmengde måleren 7000 kr? hvordan merker man at denne er gåen? har "alle" skiftet den før 200 000km? Ikke nødvendigvis. MB-forhandler skulle ha 6700,- for den, men jeg fikkvekstedet mitt til å bestille den for meg (paralellinnport?) og da betalte jeg4000,- Må legge til at jeg ødela den selv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Oljesvetting - min bruker nå 1 L i løpet av 20 000km.Hvordan måler du at den svetter 1 liter på 20.000km? Jeg ville synes det var helt normalt, faktisk heller lite om en slik motor bruker bare 1 liter olje på 20.000km (UTEN eksterne lekkasjer)... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tdha Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 Oljesvetting - min bruker nå 1 L i løpet av 20 000km.Hvordan måler du at den svetter 1 liter på 20.000km? Jeg ville synes det var helt normalt' date=' faktisk heller lite om en slik motor bruker bare 1 liter olje på 20.000km (UTEN eksterne lekkasjer)... [/quote'] Tilsvarer ikke det 1 L mellom nivå på maks og når det er 1/4 over min. merke? sånn ca. Jo da, det er våt under motoren, men kan ikke se at det drypper når jeg parkerer den for dagen. Den har da dryppet på veien da, for den er jo våt under bestandig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 Det er da ofte et godt tegn når dem er våte under...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 Det er da ofte et godt tegn når dem er våte under...... Først da det begynner å bli fart på ting... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tdha Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 Fastlegen til bilen sier ingen fare foreløpig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tdha Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 Nå har jeg ingen anelse om hvordan dette ac anlegge ser ut i hele tatt' date=' men selger sier han ikke har tid til å fikse dette, når bilen var til salgs for en stund siden så var det defekt da også, kanskje det kan være noe værre feil med ac anlegget siden han ikke har fikset det og han er jo mekaniker... [/quote'] Hvis du virkelig liker bilen ville jeg hvis jeg var deg ta en tlf til http://www.auto-utrustning.no/for det kan koste deg fort 5-10' i rep. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.