Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

Vi lurer på å gå til innkjøp av enten 07/08GL 320 cdi eller 06 ML 280cdi.

Hva vil folket her inne anbefale?

Begge har gått ca 200000 og er nye i norge og har servicehistorikk.

Hvordan er disse med rust og rustgaranti?

Er dette dyre biler å holde iorden?

Arne

Posted

Rust=ja... en hel del ofte.

Dyre biler å holde i orden? , i utgangspunktet JA, men fikser du det meste selv kan den være overkommelig.

Turboer, EGR, spjeldmotorer i innsug etc er mer vanlig enn uvanlig at får feil, og det meste av slitedeler er 3x prisen til disse enn til E.

Nå høres jeg negativ ut til 164 karosseriet, men jeg digger disse bilene selv, og har derfor studert litt av kostnadene på de. Kjenner dog et par som knapt har hattutgifter på 100.000km og kjenner de som har hatt mye, så er nok litt individuellt.

• 1 month later...
Posted

Skal du først kjøpe en SUV så kjøp GL...Men på en annen side...ML er lettere å selge igjen... Kostnadene er relativt like og de er igrunn "samme bil" med unntak av størrelse...Jeg hadde nok klart gått for GL om jeg skulle hatt en luksus suv!

Posted

Jeg skal si deg at GL-er går unna som bare det,spesielt de på grønne skilter som er første gangs registrert i 2006/07,de ligger maks ei uke på finn så er de solgt,for ikke å snakke om dem som har litt ekstra utstyr som webasto og distronic,de blir solgt på dagen.

Posted

Jeg skal si deg at GL-er går unna som bare det,spesielt de på grønne skilter som er første gangs registrert i 2006/07,de ligger maks ei uke på finn så er de solgt,for ikke å snakke om dem som har litt ekstra utstyr som webasto og distronic,de blir solgt på dagen.

Greit å vite :P

Jeg vurdere å selge min for en mindre bil. Riktignok hvite skilt og 7 seter, men det er en 2007 med utstyr som nevnt over og mere til. Med 115kkm bør det være myye bil igjen... Har jo hatt den i 15 måneder, og det er lenge for å være meg. Kanskje på tide å slenge den på Finn..