mikkelrev69 Posted July 5, 2015 Posted July 5, 2015 Hei. Skal skifte støttelageret på mellomakselen og lurer da på om lageret skal settes inn med lagerfett eller noe før det monteres. Lageret jeg skal sette i, har ligget i bilen siden jeg kjøpte den for 7 år sia og er ubrukt, men virker litt "tørt".. Bør jeg smøre det opp før montering? Quote
Rasijack Posted July 8, 2015 Posted July 8, 2015 Skal vel ikke være nødvendig å smøre det opp, men er sikkert ikke så dumt likevel. Bedre å være sikker 😊 Quote
Tor Anton Posted July 8, 2015 Posted July 8, 2015 dette er tette lager å skal ikke "smøres opp". tenker at fettet kan være noe hardnet,men dette "løsner" igjen da det får gått litt. Ser for meg at sprayer du dette så tynner du ut fettet å det kan renne ut da du får litt turtall på det. Quote
Jørgen F.J Posted July 8, 2015 Posted July 8, 2015 Om du skulle finne på å åpne lageret, så gjør det rent å fjern all gammal fett før ny tilsettes. Noen typer fett liker ikke hverandre og kan bli som sand. (erfaring fra megselv) Quote
mikkelrev69 Posted July 8, 2015 Author Posted July 8, 2015 Ok. Takk for info. Da setter jeg det inn som det er tror jeg. Quote
Recommended Posts