davelarue Posted July 4, 2015 Posted July 4, 2015 Kjørte idag og plutselig kommer det rare romlelyder bak. - På tomgang når bilen står stille er lyden stadig der - Når jeg stopper motoren og starter igjen, så hører jeg er pfffft som om noe fylles....og så begynner romlingen igjen - Bilen hopper og danser og er høyere bak enn normalt Er dette hydraulikkene bak som må byttes eller noe annet? Noen tips? Evt. hvor kan jeg kjøpe de til en overkommelig pris? Evt noen her som har noen til salgs? Takk folkens! Bruker bilen daglig...så må få dette fikset fort. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 5, 2015 Posted July 5, 2015 Jeg har aldri opplevd at 123 T heiser seg ved deffekt hydraulikk, den detter som regel rett ned, og blir der. Men den kan heise seg ved oppstart. Har heller aldri hørt noen ulyder med selve hydraulikk. Det er som regel noe annet, og dette er hastighetsavhengig lyd, og ikke turtallsavhengig som i ditt tilfelle. Det kan ikke være en kombinasjon at to ulike feil? At lyden kommer av for eks bensinpumpe? Kjøpte nye gasskuler til min, og dem handlet jeg på Autotrio til ok pris. Selve demperne koster en del, men tror også dem får tak på slike. Quote
davelarue Posted July 5, 2015 Author Posted July 5, 2015 Hm, ok. Bilen har ihvertfall heist seg helt opp, og det er litt ulyd. Det hopper og spretter litt når jeg kjører. Veldig rart.... Lyden kommer bakfra, ikke i motorrommet. Tror dere det er noe problem å kjøre den de km til BOS? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 6, 2015 Posted July 6, 2015 Kjører du pent går nok det veldig fint Quote
Gujoni Posted July 6, 2015 Posted July 6, 2015 Det kan nesten virke som høydereguleringsventilen er satt i makshøyde. Jeg ville sjekket om staget mellom ventilen og armen på stabstaget er i orden. Disse kan ruste fast slik at en av kulene ryker. Quote
davelarue Posted July 8, 2015 Author Posted July 8, 2015 Det viste seg å vœre staget på ventilen. Den hadde brukket av. Det var bare å sette på ny, og alt er bra. Quote
Recommended Posts