Bjørn N Posted July 3, 2015 Posted July 3, 2015 Hei Ny på forumet og ny med W210 2000 mod 220CDI stv Nivåreguleringen er ikke funksjonel og lurer på om det er mulig å konvertere til vanlige dempere bak!? Noen ute her som har gjort dette?? Mvh Bjørn Quote
Bjørn N Posted July 3, 2015 Author Posted July 3, 2015 Tar gjerne imot tips og linker hvor det er mulig å få tak i deler i forbindelse med dette temaet All hjelp er god hjelp Mvh Bjørn Quote
FrodeS Posted July 3, 2015 Posted July 3, 2015 Stasjonsvogn står vel stv Ja, det gjør det. Det begynner visst å bli sent. W210 er sedan, S210 er stasjonsvogn, men det er mange som ikke er klar over det. Da har jeg et tips, og det er å fikse nivåreguleringa som sitter der. Beklager hvis det ikke var det svaret du ville ha, men det er eneste fornuftige, og vanligvis også enkleste løsning. Quote
Bjørn N Posted July 3, 2015 Author Posted July 3, 2015 Hehe... Sent ja Joda! ser på d som et alternativ, Men er d mulig å fikse dette på en folkelig måte eller er d defekter i forbindelse med noe demper kuler som må byttes eller tømmes!? Lite som jeg vet foreløpig om disse bilene så må jeg bare spørre før jeg blir kjent med systemet Så langt vet jeg d er selvjusterene etter påfyll av olje (dyr olje ) Men ble bare litt stivere gynging som resultat! Quote
FrodeS Posted July 3, 2015 Posted July 3, 2015 Det er ikke levert stasjonsvogner uten nivåregulering, så du må uansett jalle til på et vis. Lekker det olje noe sted? Hvis den blir stump/stiv, så er det på tide å bytte kulene. Det er der selve dempingen ligger. Jeg har ikke gjort det på 210, men har gjort det på 124. Der er det en del jobb, men helt overkommelig. Quote
Bjørn N Posted July 3, 2015 Author Posted July 3, 2015 Takker for svar Regner med å måtte bytte og fikse eksisterende ja. Men noen som har tips link hvor en får tak i nye til en grei pris?? Quote
Rudi Posted July 4, 2015 Posted July 4, 2015 Kulene sitter lett tilgjengelig på undersiden på 210, i motsetning til 124. Så disse er meget kurant å bytte om tilkoblingene ikke sitter alt for godt fast. Litt penetrerende rustløser noen dager før jobben påbegynnes, vet ikke hvor lurt det er å bruke varme her? Kan tenkes at det kan være dumt pga gass, men alt er relativt. Quote
Bjørn N Posted July 4, 2015 Author Posted July 4, 2015 Bestilte nye trykkakkumulatorer fra skruvat, så ska vel få fiksa dette og Hadde nylig bilen inne hos Bertel o steen for tetting av dyser wow dyrt ja... og enda syns jeg den bitre brent/eksos lukta er der!! Ny/brukt turbo også på vei da den i bilen har gitt d beste av seg.. så nye lykter da orginalene er grå og lite lys i Så ble mer påkost en ønsket Note too self.... ikke tro på salgsanonser.. Quote
FrodeS Posted July 4, 2015 Posted July 4, 2015 Hva for en bil er det du har kjøpt? Det koster fort litt å ha bil på merkeverksted, særlig når det er bil som gikk ut for en del år siden. Klubben har diverse rabattavtaler, også på verksted, så du kan jo vurdere å melde deg inn. Om dysen er lekk, kan du vel sjekke ved å ta av dekslet og dryppe litt vann neddi? Er ikke jobben gjort skikkelig, så er det bare å be dem gjøre det på nytt. Quote
Bjørn N Posted July 4, 2015 Author Posted July 4, 2015 Kjøpte en 2000 mod W210. 220 CDI S210, meeeget lite rust og ellers grei, men i hennhold til annongsen selger la ut så skulle den være helt ok.. Lite jeg kjenner til disse bilene så viste jeg heller ikke hva jeg skulle se etter, så lærdom tatt Greit å kunne Merc også Quote
Recommended Posts