JonHB Posted July 3, 2015 Posted July 3, 2015 Jeg har en W210 220CDI, WDB2102061B301810 , som trenger ny turbo. Den gamle lager grusomme hylelyder når den lader og deg er godt med slakk i akslingen. Nå har det seg slik at jeg har en turbo til 220CDI liggende, men delenr stemmer ikke helt. Den som står i bilen er A6110960999 og den jeg har liggende er A6110960799. Er det noen som vet hva som egentlig er forskjellen på disse to ? Kan jeg sette inn A6110960799 uten at noe går fryktelig galt ? Quote
Eirik Tømmerås Posted July 4, 2015 Posted July 4, 2015 Har du sjekket i EPC at det ikke bare er et oppdatert delenr? Jeg regner med at du ikke bruker bilen nå, for en runaway CDI vil du ikke oppleve......... Quote
JonHB Posted July 4, 2015 Author Posted July 4, 2015 Leste litt nøyere i EPC: 0799 w/v flange , 0999 w/ socket spring conn. Det høres da ut som det er forskjell på tilkoblingen av eksosrøret.... Det virker egentlig ikke rett. 0799 er også merket med opp til motor nr 30 254597 + noen til mens 0999 er fra motor nr 30 254598. Bilen var i daglig drift fram til i dag da festet for fjæra framme på høyresiden knakk og fjæra datt ut da jeg stoppet. Ble skade på rør og ledninger også. Skal ta av hjulet i morgen for å se nærmere på skadene. Nå må jeg finne noen i Oslo som kan sveise på nytt feste for meg.... Quote
JonHB Posted January 24, 2016 Author Posted January 24, 2016 Tenkte bare jeg skulle avslutte denne. Det var ikke feil på turboen. Det var eksosmanifolden som hadde slått seg og det lakk greit rundt 1 og 4 . Lyden kom fra vibrasjoene som pakningene laget når eksosen passerte over. Etter å ha planslipt manifolden og satt inn nye pakninger ble det helt fint og ulydene er borte. Den går mye bedre også og svartrøyken er borte. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.