Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har en W210 220CDI,  WDB2102061B301810 , som trenger ny turbo. Den gamle lager grusomme hylelyder når den lader og deg er godt med slakk i akslingen. Nå har det seg slik at jeg har en turbo til 220CDI liggende, men delenr stemmer ikke helt. Den som står i bilen er A6110960999 og den jeg har liggende er A6110960799.

Er det noen som vet hva som egentlig er forskjellen på disse to ? Kan jeg sette inn A6110960799 uten at noe går fryktelig galt ?

Posted

Leste litt nøyere i EPC: 0799 w/v flange  ,  0999 w/ socket spring conn. Det høres da ut som det er forskjell på tilkoblingen av eksosrøret.... Det virker egentlig ikke rett.

0799 er også merket med opp til motor nr 30 254597  + noen til mens 0999 er fra motor nr 30 254598.

Bilen var i daglig drift fram til i dag da festet for fjæra framme på høyresiden knakk og fjæra datt ut da jeg stoppet. Ble skade på rør og ledninger også. Skal ta av hjulet i morgen for å se nærmere på skadene. Nå må jeg finne noen i Oslo som kan sveise på nytt feste for meg....

• 6 months later...
Posted

Tenkte bare jeg skulle avslutte denne. Det var ikke feil på turboen. Det var eksosmanifolden som hadde slått seg og det lakk greit rundt 1 og 4 . Lyden kom fra vibrasjoene som pakningene laget når eksosen passerte over. Etter å ha planslipt manifolden og satt inn nye pakninger ble det helt fint og ulydene er borte. Den går mye bedre også og svartrøyken er borte.