Jump to content

Recommended Posts

Posted

Når du tar firehjulsmåling på en 210 måler man først referansehøyder framme og bak. Disse målene gir grunnlag for de andre målene. Så det er ikke mulig å gi et fasitsvar her og nå.

Posted

Tatt laser kontroll og det viser slik før justering:

Fram: toe h/s +13, v/s -6.8 (mm)

          Camber h/s 1* 50', v/s 1* 28'

 

Bak: toe h/s +12, v/s +6.5 (mm)

        Camber h/s -2* 14', v/s -1* 59'

Posted

Første jeg ser er at du har positiv camber foran og negativ bak? Begge der burde vel kanskje ligge mellom 0 og -1 grad.

Når det gjelder spissing ville jeg tippe at du skal spisse inn ca 1 mm (trangere foran enn bak på hjula). Dette gjelder foran og bak, med mindre vi snakker 4matic (de liker litt mer spissing framme)

 

Men dersom du har målt detta med et hjulstillingsverktøy, hvorfor kommer ikke de riktige tall opp?

Posted

Jeg brukte hjulstillingsverktøy (TruckCam, laser) for tyngre kjøretøy.

Det er også med oppsett for under 3500 kg klassen.

Bare data for lastebiler og busser på denne apperatet.

Derfor jeg lurte på spissinga 😀

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...