Guest alexanderst Posted July 9, 2015 Posted July 9, 2015 Gratulerer med ny flott bil! Ser det står en "d" bak 250. Dette står vel for diesel? Har ikke sett noen andre med denne betegnelsen. Flere slike 250'er med 4matic som går her i byen. De står det bare "250 BLUETEC" på. Quote
hlieberg Posted July 9, 2015 Author Posted July 9, 2015 Gratulerer med ny flott bil! Ser det står en "d" bak 250. Dette står vel for diesel? Har ikke sett noen andre med denne betegnelsen. Flere slike 250'er med 4matic som går her i byen. De står det bare "250 BLUETEC" på. Takker Det stemmer, dette er nytt fra 2016-modellene, samt noe software-oppdatering iflg selger. Quote
Trond67 Posted July 9, 2015 Posted July 9, 2015 Gretulerer med kjempeflott vogn. Kult at mb også har skjønt at det blutec merket ikke var en høydare Quote
hlieberg Posted July 10, 2015 Author Posted July 10, 2015 Gretulerer med kjempeflott vogn. Kult at mb også har skjønt at det blutec merket ikke var en høydare Takk, Trond Ja, endelig.. Opprinnelig ba jeg selger ordne med endring av betegnelsen bak, men hørte selvsagt aldri noe tilbake om det heller, men siden 2016-modellen var endret var det jo greit... Quote
hlieberg Posted July 10, 2015 Author Posted July 10, 2015 kan jeg spørre hvor du handlet ? B.O. Steen Rud/Bærum Quote
BenzBølla Posted July 18, 2015 Posted July 18, 2015 Der har du svarer ditt. Comfort er 2,5cm høyere enn sport. Sport er gratis ved AMG eksteriør men man må si ifra om det. Ok, da er det greit, jeg ville ikke ha sport Men lavere kunne den gjerne vært likevel. Jaja, får nok leve med det.. Jeg, med fler, hadde nok samme utfordring som deg ved bestilling av nye C. Dette er mer aktuelt nå enn før, da valgmulighetene er større. Av denne grunn valgte jeg å gå for "ja takk, begge deler" alternativet, nemlig airmatic Luftfjæring. Det er nok et av utstyrsvalgene jeg er mest glad for at jeg tok! Vil jeg ha sport og lav bil med kan jeg velge det, vil jeg ha Comfort og høyere bakkeklaring kan jeg gå for det - sammen med flere andre muligheter. Vel verdt de ca. 10.000,- det kostet, etter min mening! Eneste jeg tenker noe frem og tilbake på noen ganger om jeg burde valgt annerledes er fargen, sort er pent - men som jeg visste så krever det en del mer vedlikehold/forsiktighet for å holde seg pent. Sølv/palladium sølv hadde nok vært sterkere vurdert om jeg skulle valgt igjen. Når det er sagt, så er en sort Mercedes utrolig fin når den er nyvasket og blank! Quote
Megaoctane Posted July 18, 2015 Posted July 18, 2015 ingenting måler seg med svart mercedes når det er rent. ulempe med svart: rett etter at det er nyvasket vises absolutt alle små riper og swirls. man må nesten gi den en dag slik at et tynt lag med støv legger seg på bilen, først DA er den fin på avstand og på kloss hold. Så faktisk en helt ny C klasse i svart i går stå parkert ved senteret. Fy faen, med sollyset direkte på panelene, så den ikke ut. masse swirls og holoer. vet ikke hvem som har prøvd å shine den bilen, eller om den utelukkende ble kjørt i vaskeautomat, eller kanskje brukt sånn Børste de har på vaskehallene... huff..huff... Jeg unngår airmatic og 4matic, mest pga de ekstreme kostnadene hvis noe går galt, og siden jeg bare kjører i oslo, trenger jeg det overhodet ikke. Det koster 10.000kr ved bestilling, men vil vel koste 25-30.000kr å skifte begge sider når det først ryker:( Det er også en av grunnene til at jeg er skeptisk til E klasse stasjonsvogn, siden de alle kommer med sånn nivå regulator som standard tror jeg. Quote
hlieberg Posted July 18, 2015 Author Posted July 18, 2015 Der har du svarer ditt. Comfort er 2,5cm høyere enn sport. Sport er gratis ved AMG eksteriør men man må si ifra om det. Ok, da er det greit, jeg ville ikke ha sport Men lavere kunne den gjerne vært likevel. Jaja, får nok leve med det.. Jeg, med fler, hadde nok samme utfordring som deg ved bestilling av nye C. Dette er mer aktuelt nå enn før, da valgmulighetene er større. Av denne grunn valgte jeg å gå for "ja takk, begge deler" alternativet, nemlig airmatic Luftfjæring. Det er nok et av utstyrsvalgene jeg er mest glad for at jeg tok! Vil jeg ha sport og lav bil med kan jeg velge det, vil jeg ha Comfort og høyere bakkeklaring kan jeg gå for det - sammen med flere andre muligheter. Vel verdt de ca. 10.000,- det kostet, etter min mening! Eneste jeg tenker noe frem og tilbake på noen ganger om jeg burde valgt annerledes er fargen, sort er pent - men som jeg visste så krever det en del mer vedlikehold/forsiktighet for å holde seg pent. Sølv/palladium sølv hadde nok vært sterkere vurdert om jeg skulle valgt igjen. Når det er sagt, så er en sort Mercedes utrolig fin når den er nyvasket og blank! Ja, et sted måtte jeg sette grensen for utstyr jeg skulle ha, leste også om noen ulemper med luft, men hadde vært fint med senket komfortfjæring med adaptive dempere, synd man ikke får det på 4matic.. Sort er fint, men har hatt min del sorte.. Nå er min også ganske mørk, men.. Quote
hlieberg Posted July 18, 2015 Author Posted July 18, 2015 ingenting måler seg med svart mercedes når det er rent. ulempe med svart: rett etter at det er nyvasket vises absolutt alle små riper og swirls. man må nesten gi den en dag slik at et tynt lag med støv legger seg på bilen, først DA er den fin på avstand og på kloss hold. Så faktisk en helt ny C klasse i svart i går stå parkert ved senteret. Fy faen, med sollyset direkte på panelene, så den ikke ut. masse swirls og holoer. vet ikke hvem som har prøvd å shine den bilen, eller om den utelukkende ble kjørt i vaskeautomat, eller kanskje brukt sånn Børste de har på vaskehallene... huff..huff... Jeg unngår airmatic og 4matic, mest pga de ekstreme kostnadene hvis noe går galt, og siden jeg bare kjører i oslo, trenger jeg det overhodet ikke. Det koster 10.000kr ved bestilling, men vil vel koste 25-30.000kr å skifte begge sider når det først ryker:( Det er også en av grunnene til at jeg er skeptisk til E klasse stasjonsvogn, siden de alle kommer med sånn nivå regulator som standard tror jeg. Mange som skal ha fin bil men ikke gidder å ta vare på den Hadde luft på en A6 jeg hadde, var god kvalitet (ikke 1. generasjon), men slitt blir det og du må regne med å bytte div før eller senere uansett. Men nå har ikke jeg bilene lenger enn garantitiden da. ingenting måler seg med svart mercedes når det er rent. ulempe med svart: rett etter at det er nyvasket vises absolutt alle små riper og swirls. man må nesten gi den en dag slik at et tynt lag med støv legger seg på bilen, først DA er den fin på avstand og på kloss hold. Så faktisk en helt ny C klasse i svart i går stå parkert ved senteret. Fy faen, med sollyset direkte på panelene, så den ikke ut. masse swirls og holoer. vet ikke hvem som har prøvd å shine den bilen, eller om den utelukkende ble kjørt i vaskeautomat, eller kanskje brukt sånn Børste de har på vaskehallene... huff..huff... Jeg unngår airmatic og 4matic, mest pga de ekstreme kostnadene hvis noe går galt, og siden jeg bare kjører i oslo, trenger jeg det overhodet ikke. Det koster 10.000kr ved bestilling, men vil vel koste 25-30.000kr å skifte begge sider når det først ryker:( Det er også en av grunnene til at jeg er skeptisk til E klasse stasjonsvogn, siden de alle kommer med sånn nivå regulator som standard tror jeg. Quote
hlieberg Posted November 3, 2015 Author Posted November 3, 2015 Vinterhjul på. Disse uoriginale virket lettere enn de originale AMG-felgene, men mulig runflat veier en del mer? Fornøyd med hvor langt ut de kom, men skulle gjerne hatt litt mer gummi som beskyttet felgkanten.. Skulle også hatt den lavere, men MB har svart at 4-matic har andre deler i hjuloppheng og derfor ikke har senket komfortfjæring. Da er det ikke bare å skifte fjærene Quote
hlieberg Posted May 21, 2017 Author Posted May 21, 2017 Til høsten kommer denne herligheten for salg... Da har den nok rullet litt over 40.000 km og fortsatt like strøken Quote
Megaoctane Posted May 21, 2017 Posted May 21, 2017 Ser ganske strøken ut. Hva er planen til høsten? Hvilken bil(er) vurderes? Quote
hlieberg Posted May 22, 2017 Author Posted May 22, 2017 Ser ganske strøken ut. Hva er planen til høsten? Hvilken bil(er) vurderes? C43... Sent fra min D5503 via Tapatalk Quote
hlieberg Posted May 22, 2017 Author Posted May 22, 2017 Wow!!! Hehe, det sier jeg også ofte for tiden... Langt over mitt budsjett, men har "bygget meg opp" gradvis over flere år med litt og litt finere biler. Men mye sparing må til med min vanlige lønn. Blir vel slutt på god vin og heller 98-oktan som C43'n skal ha Sent fra min D5503 via Tapatalk Quote
hlieberg Posted August 9, 2017 Author Posted August 9, 2017 Kjøp og løp... Nei! Hvordan var det igjen.. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101245894 Quote
hlieberg Posted September 20, 2017 Author Posted September 20, 2017 Kjøp og løp... Nei! Hvordan var det igjen.. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101245894 Da var denne solgt. Tregt marked i august, men tok seg vesentlig opp i september. Så da er det bare å kose seg med nybilen og 98-bensin fremover Quote
Recommended Posts