Guest 1042 Posted November 10, 2006 Posted November 10, 2006 Helt sånn plutselig har bilen min begynt å lekke bremsevæske, har ikke fått tid til å sjekke hvor ennå, men vet jeg kan utelukke bakover da de rørene ble bytta for litt over 1 år siden. Lurer på om det er på høyre hjul foran. Omtrent samtidig har ASR begynt å slå seg av i tide og utide. Trodde først det var noe tull i forbindelse med releet mitt til å slå den av manuellt, men nå har jeg koblet ut dette, sjekket kablene og funnet ut at det kan utelukkes. Symptomer jeg har oppdaget er at jeg har vibrering/during i bremsepedal FØR ASR slår seg av. Det er også during i ABS/ASR klumpen som sitter bak venstre hovedlampe. Denne duringen blir borte når ASR slår seg av. Såvidt jeg har forstått er det en trykkakkumulator på ASR-systemet, om denne er tom for gass, vil ASR da begynne å krangle? eller kan lekkasje på systemet på framhjul være nok til at ASR begynner å tulle?
Kongsvingerm@nn Posted November 14, 2006 Posted November 14, 2006 Hei på deg, sambygding bremsevæskelekkasje, nye rør, ja lukter muligens morkne bremseslanger, okkesom få bilen opp på en bukk, fyll opp væskebeholderen, få en medhjelper til og pumpe opp trykk, kikk rund baut på rør og slanger hvor det siver ut væske, ett tips kan være og rengjøre grundig på rør og rundt slangekoblinger før bremstrykket pumpes opp, da ser en jo lettere hvor det siver ut. asr ads problemet skal du ikke begi deg inn på selv,da dette kan gjøre vondt værre, vil anbefale deg og få en time på merkeverksted, kan anbefale biltjenst i Arvika, de er merkeverksted og holder halve timeprisen av hva glåmdal bilsenter opererer med, de tar kr 1000 per time, bare så du vet det, men ligg unna Bilservice( gamle Team Ged) de kan ikke skru. Ellers så hadde vi Kongsvingermedlemene ett trivelig treff i april 04 på vinger hotellet, bare synd kontakten uteble etter da, men viss du har kontakt med medlemmer her oppe,hadde det vært artig og blitt bedre kjent, og finne på sosiale ting. mail meg på etorgu@online.no Mvh Erik
Guest 1042 Posted November 15, 2006 Posted November 15, 2006 Har sett på f*enskapet. så ingen umiddelbare tegn på lekkasjer noen steder. slanger og rør foran ser hele ut. Det jeg fant derimot er en litt morken slange like ved bremsevæskebeholderen. Finner derimot ingen tegn under den på lekkasje. Pedalen siver heller ikke. Det morsomme er jo at jeg får ikke sett om selve ABS/ASR-enheten lekker siden det flyter i olje fra servopumpa. (en ulykke kommer sjelden alene. Sykt tung på rattet gitt) Har helt på væske, så ikke ut som om nivået sank mens jeg lette etter lekkasjer. (typisk?) Prøve å lufte ASR-enheten, se om det hjelper på feilen på ASR.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now