skinner Posted June 30, 2015 Posted June 30, 2015 Mi der. Ny mercedes eier, har kjørt Chevrolet i 20 år, måtte prøve noe nytt. Ble da en 2006 modell som nevnt i tittelen, med "alt" utstyr. Gått 270 000, veldig strøken og veldig godt vedlikehohldt. MEN, i dag kom første meddelandet (svensk tekst i displayet må vite). Kjørte gjennom en dyp søledam i lav hastighet, kjente at det lugget og og fikk opp varsel på ESP og ABS samt at det lugget noe fryktelig i servoen når jeg skulle svinge. Slo av tenninga, ESP/ABS varslinga forsvant og i dashbordet var meldingen "Batteriskydd-komfortfunksjonene før nuværende frakoblet" (eller noe i den dur) Spørsmålet er da 1) Hva er komfortfunksjonene? og 2) Hvordan bli kvitt meldingen og evnt koble til komfortfunksjonene igjen??? Takker alle som gidder, har kun instruksjonsbok på tysk og det skjønner jeg ikke bæret av. TAKK Quote
Megaoctane Posted July 1, 2015 Posted July 1, 2015 På engelsk er det "Battery Protection Conven. Functions Temporarily Unavailable" Rett og slett lav volt på batteriet, og da slår bilen av masse ekstra utstyr. Kan være tegn på et døende batteri. Quote
Wicky Posted July 1, 2015 Posted July 1, 2015 Eller jææævlig mye vann på d ynamoen som gjør at den ikke orka å fortsette lading... Regel nr 1: Aldri kjør i dype vanndammer! Quote
FrodeS Posted July 1, 2015 Posted July 1, 2015 Ikke derved sagt den er glad i å bade for det. Jeg ville i første omgang bare latt den stå og tørke litt. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 1, 2015 Posted July 1, 2015 Er ikke dynamoen på disse vannavkjølt? Vannkjøling forsvant vel med 210. Har 200A på min, men ikke vannkjølt, heldigvis, for det er dyrt nok som det er ABS-sensorene/triggerene ble våte, derfor varslene. Ang. dynamo så var det ikke uvanlig "før i tiden" at dynamoene sluttet å lade et øyeblikk ved kjøring i store vanndammer, men de startet fort å lade igjen så du kan gjerne starte bilen for å få fortere tørket opp da det står en vifte å blåser gjennom dynamoen Quote
skinner Posted July 1, 2015 Author Posted July 1, 2015 Heisann igjen.. Sto over natta, når jeg starta opp på morgenen så fikk jeg "gladmeldinga" om at comfortfunksjonene var koblet inn igjen, Og ingen ABS/ESP eller Orange trekanter Hadde nok drukna både dynamo og sensorer. Følsomme saker gett---- Quote
Recommended Posts