Jump to content

Recommended Posts

Posted

Uten å gå nærmere inn på hvorfor,så har jeg fylt 98 oktan istedet for 95.

Mens motoren var varm gikk den helt som normalt,

men nå ved kaldstart dagen etterpå så går den bare et sekund eller to.

 

Tanken er halvfull-klarer jeg å utjevne antennings-temperaturen på drivstoffet i tanken,

hvis jeg nå fyller resten av den med 95 oktan..???

Dvs å havne på 96,5 oktan-og dermed lettere få bilen igang..?

 

Lettere enn å tømme tanken. :?

Posted

Ved nærmere ettertanke så står det jo nå 98 i hele systemet,

og det må vel tappes ut før ny start av motor..

Huff-man lager seg arbeid.

 

Posted

Det er vell valget mellom 92 og 95 den bryteren fikser?

Men at bilen bryr seg om du fyller 98 har jeg vanskelig med å forstå. Merker null forskjell på m107 motoren min og det er vell akkuratt samme system?

Posted

Gikk av nattevakt nå i morges,

og mens jeg stod ute og funderte på om det kunne hjelpe å varme opp innsugsmanifoil,

så kom vaktmesteren på jobb.

 

:næi,næi,næi..det skyldes ikje bensin-det har æ inga tru på"-sa han.

 

Som forhenværende bilmekaniker har han jo litt faglig vekt,

og når han mente det heller skyldtes vann i systemet

og ba meg prøve kondensfjerner-så gjorde jeg det.

 

Bilen starta kontant! :D

For å varme opp motor kjørte jeg en liten tur i solskinnet med vindu og soltak åpne,

og tittet på blondiner som var ute og jogget i tettsittende små plagg.. :shock:

 

Og gud så mye deiligere Merca er å kjøre

enn den suv`en jeg lånte like før.

 

Veldig glad nå.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...