ThaHaukjem Posted June 28, 2015 Share Posted June 28, 2015 Bilder av 18 års bilen! W211 220 cdi 2003 mod. Zito Corsica ET 20 20x10 rundt om! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megaoctane Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Gratulerer. Felgene så gærne ut. Min 18 års bil var å låne pappas Toyota Carine E,..., Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 dette er ein meget flott start på bileventyret bak rattet. Eg begynnte med pappens 1991 mb 190. den fekk kjørt ut soten ja, Men kjør med vett og du lærer å kjøre med still. OG du har bilen meget lenger. Godt å sjå dette her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Mitt møte med diesel da jeg var ung var med en Opel Rekord 2,1, og 0-100 på noen og 20 sekunder, hvis det d ikke var halvminuttet da :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThaHaukjem Posted July 1, 2015 Author Share Posted July 1, 2015 Haha, andre tider før. 211 er kjempe bil! Har veldig lite negativt å si om disse bilene. Siden jeg kjøpte den i november har jeg byttet til skinn seter, ny hovedenhet (spiller), Eibach 30/30 senk og programmert den til 190 hk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wicky Posted July 2, 2015 Share Posted July 2, 2015 Hvordan programmerte du den til 190hk!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThaHaukjem Posted July 5, 2015 Author Share Posted July 5, 2015 Hvordan programmerte du den til 190hk!? Digital Tuning på Kongsberg. (kjenner han som driver det) Han driver med chiptuning av biler/traktorer, han tar ut original program fra bilen og sender det ned til tyskland/polen. De trikser og mixer litt og etter ca 1 time får han det tilbake med større turbo/dieseltrykk og litt andre ting. Fikk med benke papirer fra en annen bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wicky Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Du fikk med benkepapirer fra en annen bil? Altså.... du har originalt 150hk.... og med chip fikk du 190? 40hk opp? Så...min 170hk vil få 210hk da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThaHaukjem Posted July 6, 2015 Author Share Posted July 6, 2015 Du fikk med benkepapirer fra en annen bil? Altså.... du har originalt 150hk.... og med chip fikk du 190? 40hk opp? Så...min 170hk vil få 210hk da? Fikk se bremsepapirer fra en annen bil samme map/tuning. Når det gjelder din bil så greier han nok 200/210 vil jeg tro. Han greier som regel 30-40 hk på de fleste turbo biler. Dette er bedre en f.eks en chip boks til 1500kr. Det er også umulig å se på eu kontroll, service og slikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted July 7, 2015 Share Posted July 7, 2015 Stasvogna går i arv ser jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted July 7, 2015 Share Posted July 7, 2015 me normen har det godt ser eg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Erik Skaug Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Du fikk med benkepapirer fra en annen bil? Altså.... du har originalt 150hk.... og med chip fikk du 190? 40hk opp? Så...min 170hk vil få 210hk da? Fikk se bremsepapirer fra en annen bil samme map/tuning. Når det gjelder din bil så greier han nok 200/210 vil jeg tro. Han greier som regel 30-40 hk på de fleste turbo biler. Dette er bedre en f.eks en chip boks til 1500kr. Det er også umulig å se på eu kontroll, service og slikt. men no har jo noen verksted fått utstyr til å måle hk på eukontroll og statens vegvesen har 1 bil som kan måle det langs vei og det kommer flere. Men det koster veldig lite å betale det det koster å reg mere hk hos biltilsynet. Betalte 3700 på min e 200 2011 mod som ble tunet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Det er uansett ikke mulig å bli pålagt å betale noe avgift på trimming om man blir stoppet. Ingen måling av effekt på hjulene er i nærheten av å være nøyaktig nok til å kunne danne grunnlag for avgiftsberegning. Ren skremselspropaganda, den største risikoen man løper i forhold til offentlige myndigheter er mangellapp med påfølgende avskilting.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
modzona Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Vet et par har blitt dømt i retten på det der med å bli stoppet å må i benk. Men har vært slike grom trimma nissan 240sx eller hva de nå heter. Men etter en runde hvor SVV tapte i retten etter at noen gikk til sak på dette så har de droppet alt dette da det er alt for uforutsigbart fra test til test å benk til benk. Er mye som spiller innom på målt effekt uten at jeg er noen ekspert på dette område så vet jeg at alt fra luft fuktighet, tetthet og høydemeter vil gi utslag. Men uansett så lenge du ikke har bremset din bil så er det bare tall uten særlig mye hold i. Trenger ikke å ha fått noe mer effekt selv om bilen føles kvikkere. Kan bare være en endring av Mapet på motoren som har blitt endret. Dette kan mange andre mye mer enn meg om så skal ikke si så mye mer det får de med virkelig peiling gjøre. Men uansett flott bil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
augu Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Hvordan dimmensjon har du på dekka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.