Jump to content

18 års bil med nye rims (211)


ThaHaukjem

Recommended Posts

Haha, andre tider før. 211 er kjempe bil! Har veldig lite negativt å si om disse bilene. Siden jeg kjøpte den i november har jeg byttet til skinn seter, ny hovedenhet (spiller), Eibach 30/30 senk og programmert den til 190 hk. 

Link to comment
Share on other sites

Hvordan programmerte du den til 190hk!?

 

Digital Tuning på Kongsberg. (kjenner han som driver det) Han driver med chiptuning av biler/traktorer, han tar ut original program fra bilen og sender det ned til tyskland/polen. De trikser og mixer litt og etter ca 1 time får han det tilbake med større turbo/dieseltrykk og litt andre ting. Fikk med benke papirer fra en annen bil.

Link to comment
Share on other sites

 

Du fikk med benkepapirer fra en annen bil?

 

Altså.... du har originalt 150hk.... og med chip fikk du 190? 40hk opp? Så...min 170hk vil få 210hk da?

                                                                                        Fikk se bremsepapirer fra en annen bil samme map/tuning. Når det gjelder din bil så greier han nok 200/210 vil jeg tro. Han greier som regel 30-40 hk på de fleste turbo biler. Dette er bedre en f.eks en chip boks til 1500kr. Det er også umulig å se på eu kontroll, service og slikt.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Du fikk med benkepapirer fra en annen bil?

 

Altså.... du har originalt 150hk.... og med chip fikk du 190? 40hk opp? Så...min 170hk vil få 210hk da?

                                                                                        Fikk se bremsepapirer fra en annen bil samme map/tuning. Når det gjelder din bil så greier han nok 200/210 vil jeg tro. Han greier som regel 30-40 hk på de fleste turbo biler. Dette er bedre en f.eks en chip boks til 1500kr. Det er også umulig å se på eu kontroll, service og slikt.

men no har jo noen verksted fått utstyr til å måle hk på eukontroll og statens vegvesen har 1 bil som kan måle det langs vei og det kommer flere.  Men det koster veldig lite å betale det det koster å reg mere hk hos biltilsynet. Betalte 3700 på min e 200 2011 mod som ble tunet
Link to comment
Share on other sites

Det er uansett ikke mulig å bli pålagt å betale noe avgift på trimming om man blir stoppet. Ingen måling av effekt på hjulene er i nærheten av å være nøyaktig nok til å kunne danne grunnlag for avgiftsberegning. Ren skremselspropaganda, den største risikoen man løper i forhold til offentlige myndigheter er mangellapp med påfølgende avskilting..

 

Link to comment
Share on other sites

Vet et par har blitt dømt i retten på det der med å bli stoppet å må i benk. Men har vært slike grom trimma nissan 240sx eller hva de nå heter.

 

Men etter en runde hvor SVV tapte i retten etter at noen gikk til sak på dette så har de droppet alt dette da det er alt for uforutsigbart fra test til test å benk til benk. Er mye som spiller innom på målt effekt uten at jeg er noen ekspert på dette område så vet jeg at alt fra luft fuktighet, tetthet og høydemeter vil gi utslag.

 

 

Men uansett så lenge du ikke har bremset din bil så er det bare tall uten særlig mye hold i. Trenger ikke å ha fått noe mer effekt selv om bilen føles kvikkere. Kan bare være en endring av Mapet på motoren som har blitt endret. Dette kan mange andre mye mer enn meg om så skal ikke si så mye mer det får de med virkelig peiling gjøre.

 

Men uansett flott bil!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...