Enebakk Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Ml min hvar på eu kontroll i dag og fikk følgene mangler: begge nedere bære kuler foran og brekke jeg er fornøyd med resultate er det noen som vet sånn ca hva bære kulene koster? Er det mye jobb å gjøre det selv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ebola Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Hvis det er ML'en din du tenker på, så er det litt jobb, men ikke vanskelig. Hele styrespindelen må demonteres. Dvs: øvre og nedre bærearm må løsnes, endeledd og drivaksel må løsnes. i tillegg må kontakter til hastighetsføler og slitasjevarsler til bremseklosser tas av. Når selve spindelen er ute, kan man bare slå den gamle kula ut med en stor hammer. Den nye bærekula er anderledes enn den gamle. Her må man banke inn kula så godt det lar seg gjøre med en meisel o.l, og deretter montere medfølgende mutter som man skrur fast på undersiden med en rørtang o.l. dette er litt tungt arbeid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond Roald Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Ml min hvar på eu kontroll i dag og fikk følgene mangler: begge nedere bære kuler foran og brekke jeg er fornøyd med resultate er det noen som vet sånn ca hva bære kulene koster? Er det mye jobb å gjøre det selv? vis jeg ikke tar mye feil ligger de på rundt 1500kr+ pr.stk som ebola skriver er det mye jobb,men ikke umulig å gjøre selv. trenger ingen spesial verktøy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enebakk Posted November 11, 2006 Author Share Posted November 11, 2006 Takker for svar Får se om det ikke blir en jobb for et verkset Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts