Grasto Posted June 27, 2015 Posted June 27, 2015 Når eksosen rusta av 124'n tenkte jeg nok var nok, la meg litt på latsia og tenkte at nå ringer jeg banken. Fem dager senere hentet jeg en Mercedes W211 facelift avantgarde på Minnesund med en snill 2.0l dieselmotor. Bilen er en 2007 registrert sent 2006 med en km-stand på 167 000. Bilen kom til Norge i 2011 og har kun hatt 1 eier siden den gang. Jeg klarer nok ikke å holde fingrene av fatet, så det blir nok litt senk og felger på denne bilen. Noen større planer enn det har jeg ikke foreløpig. Her følger noen bilder fra da jeg parkerte under vårt kjære bjørketre i går kveld. Ikke like ren i dag... Quote
Megaoctane Posted June 27, 2015 Posted June 27, 2015 Gratulerer med kul bil. Flere interiør bilder:) Ser ut til at 124'ene begynner å havne på dynga. Quote
Guest alexanderst Posted June 27, 2015 Posted June 27, 2015 Denne så velholdt og pen ut. Gratulerer med ny bil! Quote
Grasto Posted June 27, 2015 Author Posted June 27, 2015 Gratulerer med kul bil. Flere interiør bilder:) Ser ut til at 124'ene begynner å havne på dynga. Tusen takk. Jeg kan ta noen interiørbilder senere. Dessverre ikke internett her jeg bor akkurat nå, så får prøve å få lastet de opp så snart jeg har mulighet. Det gjør de dessverre. Men finnes nesten ikke rust i kanalene som jeg kan se på min 124 Prøve å få solgt den for en billig penge Quote
Grasto Posted June 27, 2015 Author Posted June 27, 2015 Denne så velholdt og pen ut. Gratulerer med ny bil! Tusen takk Quote
Grasto Posted June 28, 2015 Author Posted June 28, 2015 Det er det som er jaa. Ikke godt kjent med disse bilene enda 220 er også 2.2 vel? Hva er det som utgjør forskjellen på de to motorene? Annen turbo? Quote
Rudi Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 De er vel strengt tatt oppgitt til 2,1 Med forbehold, mener jeg å ha blitt forklart at software er eneste forskjell mellom de to... Quote
Grasto Posted June 28, 2015 Author Posted June 28, 2015 De er vel strengt tatt oppgitt til 2,1 Med forbehold, mener jeg å ha blitt forklart at software er eneste forskjell mellom de to... Akkurat. Det var ikke store greiene. Quote
HenningN Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 Gratulerer med flott bil! Håper du legger ut flere bilder! Quote
Grasto Posted June 30, 2015 Author Posted June 30, 2015 Tusen takk Pga. mangel på internett blir det dårlig mobilbilder i dårlige solforhold. Det byr meg veldig imot. Men skal ordne noe bedre senere Og denne bilen er heller ikke uten litt slitasje på førersetet. Quote
Grasto Posted July 10, 2015 Author Posted July 10, 2015 Da har jeg endra litt på trådtittelen her. Ser mange skriver sitt eget brukernavn først. Og det virker jo ryddig og lett å finne igjen tråden på den måten. Har også siden sist gang tatt noe bilder. Deltok også på treffet innlandet har på Cadillac Diner på Tretten som en liten tradisjon hvert år. Her møtte jeg også Sigurd med sin 211 facelift avantgarde. Dog 4matic, airmatic, 280cdi og mye annet snadder på denne som min "mangler". Tilfeldigvis var vi begge å hentet bil samme dag og begge bilene ble registrert på ny eier samtidig. Det var et litt artig sammentreff Når det gjelder felg og senk så blir nok dette ikke bestilt før i mars/april. Får kose med meg original bil og god komfort gjennom vinteren Quote
Megaoctane Posted July 10, 2015 Posted July 10, 2015 211 er en veldig fin bil. Ser ut som Mercedes går tilbake til rundere design med nye W213 etter den veldig kantete 212. Quote
Grasto Posted July 10, 2015 Author Posted July 10, 2015 211 er en veldig fin bil. Ser ut som Mercedes går tilbake til rundere design med nye W213 etter den veldig kantete 212. Absolutt. Designet har vokst litt på meg. Senest i fjor på landstreffet så likte jeg ikke helt 210 og 211. Da var jeg også fersk med Mercedes og visste knapt forskjellen på de to. Men i dag kan jeg naturligvis ikke si noe annet enn at 211 er absolutt en pen bil. Blir spennende å følge fremtiden til MB. Quote
Guest Radeon Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Fin og blank bil! Gleder meg til å se hva du gjør med den. Quote
FrodeS Posted July 17, 2015 Posted July 17, 2015 Ser da ut som en hyggelig 211 Skal bjørka ned, eller? Håpløst med sånt på gårdsplassen og bil under. Ser ut til at 124'ene begynner å havne på dynga. Det var min tanke også. Begynner det etter hvert å tynnes i rekkene? Quote
FredrikE300D Posted July 17, 2015 Posted July 17, 2015 Det var min tanke også. Begynner det etter hvert å tynnes i rekkene? Det er min observasjon hvertfall, det florerer av slitne eksemplarer som selges i deler til merkverdig høye priser, om man får solgt delene til prisforlangende er dog noe annet. Jeg føler også at bilene er offer for å havne i hendene på brukere som lar ting forfalle fordi man ikke vet hvordan de ulike delene på bilen fungerer, veldig typisk nivåreguleringen bak. Ellers så sliter bilene med rust i fremre innfestninger på traværs bak, skal være en enkel sveisejobb med nye deler å få kjøpt fra Mercedes-Benz, men det er nok ofte en stor grunn til huggingen. Gratulerer med ny bil Simen(om du er samme person som drev med mopeder på MP for mange år tilbake og senere kjøpte Audi ), synes 211 er en veldig flott bil, og faceliften har jo vist seg å være et langt tryggere kjøp enn det prefacelift har gitt meg inntrykk av! 200 CDI motoren er nok et godt kompromiss mtp. pris, ytelser og hva du får Quote
Eirik Tømmerås Posted July 17, 2015 Posted July 17, 2015 Ser da ut som en hyggelig 211 Skal bjørka ned, eller? Håpløst med sånt på gårdsplassen og bil under. Ser ut til at 124'ene begynner å havne på dynga. Det var min tanke også. Begynner det etter hvert å tynnes i rekkene? God nok grunn til å ta ekstra godt vare på fine eksemplarer, for disse kommer bare til å øke i verdi spesielt når veteranstatusen kommer sigende innpå Quote
Grasto Posted July 17, 2015 Author Posted July 17, 2015 Takk for hyggelige ord alle sammen Veldig fornøyd med bilen til tross for litt rusk nå i starten. Kjøpte bilen vitende om at Ac ikke startet. Fylt gass og fant senere ut at kondensatoren er lekk. Bjørka blir nok værende dessverre. Jeg parkerer lengst unna på gårdsplassen. Da går det bra så lenge det ikke blåser veldig mye 124'n forsvant i går for skammelige 7500,-. Håper bare han som kjøpte den ser potensialet og fikser det småtteriet som er og tar vare på den Det stemmer Fredrik300D, det er meg. Hadde først to Audi A4, deretter en MK2 Jetta, også en Passat 35I før det ble Mercedes Angrer ikke på overgangen. Quote
Grasto Posted August 1, 2015 Author Posted August 1, 2015 Jeg kikker mye på felger om dagen. Planen er ikke å kjøpe noe med det første, men det er artig å kikke litt. I går fikk jeg prøve noen felger for å se om det passet på bilen. Jeg har sikla på 10x19 felger både foran og bak. Her har vi 10x19 ET33 med 235/35 dekk. Prøvde først felgen uten spacer(ET36), men da slo den borti på innsiden. Med litt senk kommer camberen, og da tror jeg dette oppsettet blir bra. Quote
Walter Strandvik Posted August 6, 2015 Posted August 6, 2015 Det her blir bra, gleder meg til å sige opp til gol neste år med en haug med banning og klaging av resten av gjengen for at vi med lav bil kjører så sakte blir vel bo banning men med et snil om munnen fra vår side også 😀 Quote
Grasto Posted August 7, 2015 Author Posted August 7, 2015 Det her blir bra, gleder meg til å sige opp til gol neste år med en haug med banning og klaging av resten av gjengen for at vi med lav bil kjører så sakte blir vel bo banning men med et snil om munnen fra vår side også 😀 Haha, spørs om jeg blir kjørende med litt høye skuldre neste år ja. Men slik er livet Quote
Grasto Posted March 6, 2016 Author Posted March 6, 2016 Heisann. Har jo skjedd bittelitt siden august. Småtteri som at jeg har bytta til led pærer i tåkelys og fått kjøpt koppholder i midtkonsollen. Har også kjøpt meg felger. Ikke førstevalget, men fikk de til en billig penge, så jeg får prøve å se hvordan det blir Det ble Rotiform Spf i 19x10. Har også fått bestilt H&R monotube senkesett og 4 stk 10 mm spacere Mulig det må valses litt foran. Men det finner jeg ut med tiden. Quote
Recommended Posts