skinner Posted June 27, 2015 Posted June 27, 2015 Hei. Noen av dere som kjører med blokka EGR? Og kunne ha delt noen erfaringer? Takk Quote
The Marlboro Man Posted June 27, 2015 Posted June 27, 2015 Ettersom jeg har forstått ifra ett tidligere innlegg her er at om EGR ventil svikter på w211 i alle fall, så blir den stående i åpen posisjon. Noe som ikke skader turbo eller lager videre seremoni, om det forekommer feilkoder er usikkert ifra mitt ståsted eller om bilen vil gå dårligere. Ny EGR koster 8-10 000 hos BOS. Quote
Eirik Tømmerås Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 Etter at bilen gikk i nødmodus så renset jeg min EGR-ventil grundig med forgasserrens for 3 år siden og bilen har vært bra siden Quote
myhre Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 Skinner ønsker sikkert å bypass egr evnt. ta den vekk? På om 611 er det mulig å kjøpe originale deler for å fjerne egr, jeg vet ikke om dett er noe after marked greier eller om versjonen med høyeste effekt kom med dette. Jeg fant det på knoksen på 112cdi Vito. Vet ikke om det finnes på 211. Jeg har ikke merket noe forskjell, jeg tror egr kun har funksjon på turtall hvor det ikke går ut over effekt. Feks tomgang. Quote
Tor Anton Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 er det ikke bare å lage en ny pakning uten hull i da??? Quote
Guest 1042 Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 Er ikke bare å tette på nyere CDI. Fra og med tredje generasjon CDI (generasjon som kom med W211) må EGR programmeres vekk. Alt annet vil gi feilmeldinger og muligens nødmodus. Quote
Tor Anton Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 men på min 110cdi(638) er det bare å blende??? Quote
Guest 1042 Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 men på min 110cdi(638) er det bare å blende??? Uvisst. OM611 i 203 (generasjon 2 av CDI i MB) så må man inn med noen motstander/dioder eller lignende for å lure hjernen til å tro at EGR fungerer. Quote
myhre Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 men på min 110cdi(638) er det bare å blende??? På min 108cdi 99 mod har jeg ikke gjort noe med ecu. Min om611 er 1st gen. cdi Quote
Tor Anton Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 på min er det bare en slange på egr, så mine tanker er at om jeg setter inn en pakning uten hull så åpner å lukker EGR som den skal,men den slipper ikke dritten inn i innsuget. Quote
skinner Posted June 29, 2015 Author Posted June 29, 2015 "EGR eksperten" (hvem nå det måtte være men annonserer på Finn ) Selger Block off kit. Nå tenkte ikke jeg å gjøre dette pga av effekt,320'en med 224 hk går mer enn bra nok. Men for å unngå å få eksosen inn i innsug og ødelegge gasspjeld? som jeg har hørt er et (nok et ) problem på disse motorene? Quote
Eirik Tømmerås Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 Min -04 E220CDI har nå gått 350.000km med fungerende EGR, og det skal den få fortsette med Quote
skinner Posted June 29, 2015 Author Posted June 29, 2015 OK. Så kanskje ikke så mye å bekymre seg over da? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.