Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, har en Mercedes 220 cdi type 210 2003 modell, hvor jeg har nylig har etter montert tilhengerfeste.

Tok en bakkestart i dag med en rimelig tung henger sikkert ett sted mellom 2-3000Kg.

Plutselig i bakken stoppet motor og en rekke lys poppet opp, husker ikke hva...

prøvde starte igjen og den startet som normalt men døde så snart jeg prøvde ta løs igjen...

Startet opp og rygget ned bakken, satte fra meg henger og bilen kjører som normalt...

Men trykker jeg inn Kick Down nøker det i bilen( mye!!!!) BAS kommer opp og bilen hostr av sted om den ikke stopper...

Dersom den ikke stopper nekter den gire til este gir.... stopper jeg motor og stater igjen er alt fint igjen til kick Down trakkes på....

Noen som har ett tips.....

Videre tok jeg å kjørte en EGR spray rens i går inn via luft ut fra luftfilter, dette etter å ha rengjort EGR ventil manuelt....

Noen som har ett tips????

MVH Tomm

Posted

Hei. Kjør en diagnose. Dette kan feks være pedalsensor som  er den boksen hvor wiren fra gasspedalen går over i motorrommet på høyre side sett forfra. Høres ut som om bilen din går i nødmodus.

Posted

Ok.

Skal se på det, har en delebil stående, kan jo bytte over å se evt.

Var ute en tur med den nå, nå var alt i orden....

Skal på bilferie om få dager så får vel ta en diagnose test for å være sikker.

Takk