MBw2tolv Posted June 25, 2015 Posted June 25, 2015 Har en bruktimport 2012/3 w212 som er innenfor to årig Junge Sterne garantie. Nå har luftbelgen bak på ene siden gått, og muligens sliten kompressor, under 100.000 km.. Har fått booket time hos BOS for diagnose, og for å sjekke muligheter for kulanse på evt utbedringer. Jeg har benyttet meg av et verksted som ikke her tilknyttet BOS, men som benytter MB originale deler ved servicer. (De er nok ikke godkjent av Mercedes Benz) Har noen erfaring knyttet til å få dekket skader på dene garantien med dette utgangspunktet? Jeg har blitt fortalt at de skal forsøke seg opp mot fabrikk for kulanse, men dersom dette ikek fører frem vil jeg måtte legge ut for reparasjonen, og deretter kreve tilbakebetalt fra Junge Sterne. Det kan jo bli en spennende øvelse...? Har noen oversikt over hva det koster å bytte to slike luftbelger på en w212 avantgarde.. ? Quote
Megaoctane Posted June 25, 2015 Posted June 25, 2015 Her er en tråd om samme tematikk: http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=68301.msg405232#msg405232 ca. 20.000kr Quote
MBw2tolv Posted June 25, 2015 Author Posted June 25, 2015 Takk for tilbakemelding! Noen som har erfaring med å få noe dekket fra Junge Sterne? Quote
MBw2tolv Posted June 25, 2015 Author Posted June 25, 2015 Ingen som har forsøkt å få dekket noe på denne garantien? Quote
Toalmar Posted June 25, 2015 Posted June 25, 2015 Jeg har også tatt inn min bil (sommeren 2014) med 24 mnd Junge Stjerne garanti Han som jeg har brukt for å organisere alt har tatt inn mange biler og har skrytt fælt av denne garantien. Det som jeg har fått beskjed om å gjøre ved ett eventuelt garantikrav er: - Levere bilen inn på ett BOS Verksted - Få tilbud på reparasjon inklusiv artikkelnummer på de delene som må skiftes. - Sende tilbudet jeg har fått til min agent, som umiddelbart tar dette med de rette personene i Tyskland - Tilsvar kommer visst ganske kjapt - Ved en eventuell aksept så kan reparasjon settes i gang umiddelbart - Reparasjon må uansett betales av bileier, som igjen får penger tilbake fra Tyskland Quote
Toalmar Posted August 11, 2015 Posted August 11, 2015 Hvordan gikk det med din Junge Sterne garanti, dekket de noen ting? Quote
Toalmar Posted September 6, 2015 Posted September 6, 2015 Ingen som har forsøkt å få dekket noe på denne garantien? Jeg har nå prøvd denne garantien. Det viktige er å ha en forhandler som gjør det riktig med en gang, noe min ikke gjorde derfor gikk det litt lang tid. Blir det gjort etter kravene til herrene i Stuttgart er det helt greit. Jeg hadde en ulyd som jeg ønsket å få sjekket. Min lokale forhandler mente feilen kom fra registeret, og mente de måtte sjekke kjedet. Når dette gjøres på denne typen motor så ble visst også strammeren skiftet når de først var der inne. Etter at jeg fikk ett tilbud som stemte med oppsettet som de ønsket, tok det omtrent 10 minutter før jeg fikk en e-post om at de dekket deler 100% og arbeid 100%. Jeg bestilte så time for å få tatt sjekken. Bilen ble hentet igjen og regningen betalt. Skannet så regningen inn og sendte denne på e-post til Stuttgart. Måtte vente litt lenger enn jeg hadde forventet, men dette kom visst av at de hadde ferieavvikling da. Etter hvert kom pengene inn på min konto som avtalt. Skal jeg konkludere med noe her så må det være, en grei løsning, synd at man må lege ut for reparasjonen, men jeg tror det er lettere å få ting dekket med Junge Sterne garanti enn med f. eks kulanse via Bertel O. Steen. Quote
Toalmar Posted November 11, 2015 Posted November 11, 2015 Da har jeg hatt sak nr 2 mot Junge Sterne. Den gikk rett i gjennom. De skulle dekke deler 100% og arbeid 100%, men ikke verkstedmateriell. Dette har jeg snakket med verkstedet om og det blir vel slettet. Må si jeg synes dette er en helt grei løsning når importør ikke dekker feilen. Quote
Recommended Posts