Robert Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Tenkte jeg skulle bryte meg ut i kulda og montere defa sette som har ligget i kjelleren snart et år. Men det jeg lurer på, hvor tar man kabelen inn fra motorrom igjenom torpedovegg? Ser ingen gummi plugger som er beregnet for slikt. Eller er det bare jeg som ikke har funnet den? Bilen en w202 98mod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Tenkte jeg skulle bryte meg ut i kulda og montere defa sette som har ligget i kjelleren snart et år. Men det jeg lurer på, hvor tar man kabelen inn fra motorrom igjenom torpedovegg? Ser ingen gummi plugger som er beregnet for slikt. Eller er det bare jeg som ikke har funnet den? Bilen en w202 98mod. Det vanlige er heeelt til høyre i motorrommet. Det har vært oppe her tidligere, og jeg mener å huske at svaret var der på w202 også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted November 11, 2006 Author Share Posted November 11, 2006 Er jo med lader på denne, bør man da trekke kabel fra lader og rett på batteri. Eller er det andre plasser man kan koble seg inn på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 Her et bilde av hvordan jeg gjorde det. Boret hull i den sorte boksen ved "A" og førte kabel til kupevarmer, tidsur og leding til batteri inn der. La det langs den røde ledningen inne i boksen og ned og inn i kupeen ved "B". Du bør koble deg rett på batteriet. Husk og tette godt med silikon der du boret så det ikke kommer fuktighet inn der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted November 13, 2006 Author Share Posted November 13, 2006 Tusen Takk :D Genialt, også med bilde som monteringsanvisning. Kan det bli bedre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted November 14, 2006 Author Share Posted November 14, 2006 Da var alt av kabler i boks. :D Så nå er det bare blokkvarmeren igjen. Hvor sitter den? Trodde jeg hadde det klart, med at den var i nerheten av starteren. Men synes ikke jeg finner noe som passer til beskrivelsen. Må starteren av for og komme til pluggen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Ja, starteren må av. Blir ihvertfall veldig mye bedre plass. Får å få ut frostpluggen anbefaler jeg deg å ta en pipe (husker ikke størrelsen) og slipe ned denne slik at den får maks hold når du skal skru ut pluggen. Gjør du ikke det er sjansen for at du runder frostpluggen meget stor. Sett den i en skrustikke og ta av en halv centimeter eller no. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts