3465 Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 En 1992 4-matic bensin med 300 bensinmotor dette. Den har blitt tungstartet, dvs den må kjinnes lenge på starteren, om den har stått i to dager. Den tenner da hele tiden og det er nesten så den går; tilslutt går den. Ellers starter den fint og lett og går greit. Har kjøpt nytt bensinfilter, men om det er tett, så skulle den jo ikke trekke greit ellers. Nye plugger og sett over fordelerlokk. Det er ikke typisk fordelerlokkproblematikk. Bensinpumpa går. Finnes det en returventil ell noe sted, noe som skal hindre bensinen å renne tilbake til tanken eller noe? Quote
Eirik Tømmerås Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Blir det bedre om du slår av og på tenningen noen ganger sånn at bensinpumpa får pumpet mere framover? Quote
3465 Posted June 25, 2015 Author Posted June 25, 2015 det sitter en ventil ved filteret. Blir det bedre om du slår av og på tenningen noen ganger sånn at bensinpumpa får pumpet mere framover? OK, takk, blir ventilen slitt eller tyder det på at selve pumpa er slitt? Om pumpa var slitt, så ville den vel fuske ved fullt gasspådrag også, men det gjør den ikke. Skal forsøke dette med å slå på og av tenningen noen ganger før start ved neste anledning. Synes kanskje pumpa går litt få sekunder, jamfør tilsvarende bil. Noen har nevnt muligheten for at det kommer luft inn i rørne før dysene..; kan det være noe? Quote
Zneb Posted June 25, 2015 Posted June 25, 2015 Har samme problemet med bilen min, med samme motor, min starter greit om jeg gir litt gass mens jeg kjinner. Ellers er min mer tungstartet på vinterstid når det er kaldere, går litt ujevnt det første minuttet ca. Bilen min har relativt nytt bensinfilter, nye plugger, og jeg har sjekket rotor + fordelerlokk, følere i toppen er også skiftet. Jeg har en liten mistanke om bensinmengdefordeler, men har ikke giddet å gjøre noe med det enda (bruker ikke bilen daglig) Quote
Tor Anton Posted June 26, 2015 Posted June 26, 2015 falsk luft gir å slike symptomer, å det er langtifra uvanlig på disse. Quote
Recommended Posts