Jump to content

Ekstra varmer til MB E220CDI 2000 modell

Guest Tore

Recommended Posts

Heisan,

Har en MB E220CDi 2000 modell som har montert en ekstra dieselvarmer som skal holde motroren driftsvarm under vintersesongen.. Er det noen som har erfaring om at brenneren lar seg ombygge til en fornuftig pris slik at den kan brukes som tilleggsvarmer mens bilen står parkert?

Den brenneren som står montert inn nå, et det ekstrautstyr eller kom alle modelene med ekstra varmer?

Mener at fra og med 2000 kom 210 med elektrisk tilleggsvarmer. Du kunne få Webasto som ekstrautstyr.

Jeg har diesel tilleggsvarmer samt Webasto på min '99.

Dieseltilleggsvarmer ER webasto. Man kan få styring til den som tillegg. Skal være kurrant å ettermontere.

Mener at fra og med 2000 kom 210 med elektrisk tilleggsvarmer. Du kunne få Webasto som ekstrautstyr.

Jeg har diesel tilleggsvarmer samt Webasto på min '99.

Dieseltilleggsvarmer ER webasto. Man kan få styring til den som tillegg. Skal være kurrant å ettermontere.

Om det da er en kurant jobb å ettermontere fjernstyring til Webastoen også ??? Det hadde vært litt kjekt  8)

du kan få fjernkontrol og telestart til din webasto.

det skal være en ganske enkel opperasjon

å ettermontere det.

sjekk siden www.webasto.no

send mail så får du sikkert pris

Guest Karl Kristian

Har du fått noe svar fra Webasto ? Jeg har tilsvarende bil og lurer på kostnader ved å ettermontere styring av diselvarmeren.

Mvh

Karl Kristian

Guest Ole Pedersen

Jeg har en 2000 mod med både webasto og elektrisk tilleggsvarmer. På min bil skal det visstnok være nok med denne http://www.autoimport.dk/reservedele/soeg/?find=B66140013&submit=Varenr. for å kunne bruke den som parkeringsvarmer. Pakken er komplett med ur og ledninger påståes det. Jeg har kjøpt på Ebay, skal fortelle hvordan det går.

Olè

Jeg har en 2000 mod med både webasto og elektrisk tilleggsvarmer. På min bil skal det visstnok være nok med denne http://www.autoimport.dk/reservedele/soeg/?find=B66140013&submit=Varenr. for å kunne bruke den som parkeringsvarmer. Pakken er komplett med ur og ledninger påståes det. Jeg har kjøpt på Ebay, skal fortelle hvordan det går.

Olè

Mulig dette funker,men du har fortsatt ingen fjernkontroll.Du må starte brenneren manuelt inne i bilen,eller med forhåndprogrameringen.Prisene over her,fra Øystein er på kun fjernstyring.Så vil du ha fjernstyring på ditt system,så kommer en av disse prisene i tillegg til det du har betalt for pakka fra E-bay!

Stemmer ganske bra med hva jeg fikk pris på i fjor,når jeg hadde webasto`n på service hos Thorleif Aas Bilklima A/S. Disse holder til i Brobekkveien,like ved siden av lokalene til Inge Høyers Bil-Lakkering.De ga meg en ca pris på 5000kr for fjernstyring!

Den servicen jeg måtte ta i fjor,var svine-dyr!!! De byttet vannpumpe,varmeveksler og tenner-sats + arbeid!Dette kostet meg 7960kr :shock:

Hei,

Har sjekket ut saken. Dersom en setter bort jobben koster det 10000 NOK for montering (vannpumpe, ledningsnett, div slanger etc) med display i bilen. 2000 NOK ekstra dersom enn ønsker fjernkontroll. Erfaringsvis fungerer webasto bra, men dersom det skal reparaeres koster det veldig ofte en masse penger :(