Guest Brabus Posted April 18, 2005 Posted April 18, 2005 Legger ut et tråd om bilstereoprosjektet mitt. Har brukt MASSE tid på å bygge dette anlegget. Blant annet mange timer hver dag i hele påskeferien. Det er et rent Kicker anlegg med Stinger kabler og kondensator samt Kenwood DVD enhet. Det meste av interiør ble tatt ut og kablene ble lagt ordentlig nede i kabelgrøfter. Var et stort problem å finne plass tel 50mm strømkabel. Bake er det 3 Kicker forsterkere med til sammen 3000 watt kontenuerlig og 6000 watt maks effekt. To bassforsterkere som driver 2 suber hver. Den siste forsterkeren driver høyttalerene i framdørene og bakdørene. Har en del småting igjen som skal gjøres etter hvert jeg her tid. Kabeltrekking Kabeltrekking Infelling av diskanter i bakdørene Forsterkerene begynner å komme på plass Slik det ser ut i dag: Hovedenheten: Quote
Guest stig1 Posted April 18, 2005 Posted April 18, 2005 fy f.... å lekkert, kommer du på landstreffet?, hadde vært morro å se den bilen Quote
Guest Paul Posted April 19, 2005 Posted April 19, 2005 ..og vips, så ble en lekker ML helt ødelagt. Men hver sin smak Hilsen grinebitern Quote
Alexander Posted April 19, 2005 Posted April 19, 2005 Du skal ikke ha med deg barnevogn du skjønner jeg... Utrolig kult! Quote
Guest Brabus Posted April 19, 2005 Posted April 19, 2005 Nei det blir nok neppe noe landstreff på meg. Er litt for langt å kjøre bare for en helg. Ja kan være litt enig med deg at jeg har ødelagt bilen litt. Finnes overhodet ikke noe bagasjeplass, men når vi farer på tur så er man som oftest bare 2 og da kan man laste i baksetet. Kommer kansje skiboks etter hvert. Nei er enda en del år tel det kommer en barnevogn baki der så har vel kansje roet meg litt til da og bygger et mindre anlegg eller så blir det en til bil. Quote
Guest tdha Posted April 19, 2005 Posted April 19, 2005 Trodde at jeg har et bra selv, (etter min målestokk), før jeg så dette!! Nyt ! Men pass på bilen! Quote
Guest george__ Posted April 19, 2005 Posted April 19, 2005 nice bare få vekk de sprekkene mellom delene.. og jeg ville heller hatt 3 stk 1 Farads enn 1 stor 3 farads kondensater.. eller 5.. ser litt tomt ut på den ene siden når der bare er kondensator på ene siden.. Quote
Guest Brabus Posted April 19, 2005 Posted April 19, 2005 Der det ser litt tomt ut på venstresiden tenkte jeg kansje å bygge inn en 7 tommers monitor. Den 3 farads Stinger kondensatoren fungerer veldig bra. tdha: Hva mener du med pass på biln?? Jeg har lagt brownbreedplater i hele bagasjerommet og diverse andre stede. Dette er et anlegg som jeg har bygd mest for å fare på treff er ikke noe som det spilles noe veldig høyt med til vanlig. Quote
Guest george__ Posted April 19, 2005 Posted April 19, 2005 brownbread ? det koster jo en formue du må vel spille litt høyt av og til ? er jo ikke show hele året.. Quote
Guest Redvar Posted April 19, 2005 Posted April 19, 2005 brownbread ? det koster jo en formue . Brownbread? Hva er det for no fint? Quote
Guest Hav Posted April 19, 2005 Posted April 19, 2005 Nei det blir nok neppe noe landstreff på meg. Er litt for langt å kjøre bare for en helg. Ja kan være litt enig med deg at jeg har ødelagt bilen litt. Finnes overhodet ikke noe bagasjeplass' date=' men når vi farer på tur så er man som oftest bare 2 og da kan man laste i baksetet. Kommer kansje skiboks etter hvert. Nei er enda en del år tel det kommer en barnevogn baki der så har vel kansje roet meg litt til da og bygger et mindre anlegg eller så blir det en til bil. [/quote'] ------------------------------------------------------------------------------ Nydelig arbeid... Du har virkelig brukt tid og penger, men resultatet ble ekstremt bra. Stå på!! MvhHav Quote
Guest Brabus Posted April 19, 2005 Posted April 19, 2005 Ja var ikke billig med brownbread men det var verdt det. Fikk mye bedre lyd. Brownbread er fleksible plater man legger rundt om kring i bilen for å dempe den bedre. Ja spiller høyt av og til, er helt jævlig å sitte inne i bilen når subene slår. Skal forhåpentligvis på noen treff med bilen i løpet av sommeren. Ja jeg har invistert MYE tid og penger i anlegget. Har invistert mye tid og penger på bilen utvendig og. Har AMG front, AMG panser og grill. Effektanlegg, stigtrinn, bakfanger og skjermutbyggere fra Brabus. !9 tommers sommerfelger og 18 tommers vinterfelger. Takspoiler og mange andre småting. Speil med blinklys er på vei. Biln i dag Biln når jeg kjøpt den. Quote
Guest tdha Posted April 20, 2005 Posted April 20, 2005 Der det ser litt tomt ut på venstresiden tenkte jeg kansje å bygge inn en 7 tommers monitor. Den 3 farads Stinger kondensatoren fungerer veldig bra. tdha: Hva mener du med pass på biln?? .....Det jeg mente var at det er alltid drittsekker som surfer rundt på forskjellige forum og deretter stjeler eller gjør innbrudd på interesante objekter. Quote
Guest Brabus Posted April 20, 2005 Posted April 20, 2005 Der det ser litt tomt ut på venstresiden tenkte jeg kansje å bygge inn en 7 tommers monitor. Den 3 farads Stinger kondensatoren fungerer veldig bra. tdha: Hva mener du med pass på biln?? .....Det jeg mente var at det er alltid drittsekker som surfer rundt på forskjellige forum og deretter stjeler eller gjør innbrudd på interesante objekter. Har komplett DEFA alarm med alle mulige sensorer. Bor midt i byen og biln står parkert fullt opplyst 30 meter fra politistasjonen og ca 5 meter fra der jeg ligger å sover så er ikke så veldig bekymret. Jeg tenker meg jo godt om hvor jeg setter fra bilen og lar den alldri stå parkert på offentlige parkeringsplasser over lang tid. Quote
Guest tdha Posted April 20, 2005 Posted April 20, 2005 30 m fra politistasjon har veldig stor preventivt effekt. Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted April 20, 2005 Posted April 20, 2005 Nåja..Lusa er frekk vet du! Sladd skiltnr på bildene av bilen din! Offentlige eller ikke..Jobba som vekter på ett p-hus i oslo i forrige årtusen..Majorstua eller så..Skjedde nå ett par innbrudd i biler der og, til tross for at det er video-overvåking i alle retninger og endel trafikk!Var en sopp som prøvde å bryte seg inn i en sånn betalingsautomat også! Med kamera pekendes midt i trynet på han...Fikk ikke opp den da! Quote
Guest Paul Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 30 m fra politistasjon har veldig stor preventivt effekt. 190'en min ble brutt opp kanskje 50-100m unna en politistasjon, så det kan skje.Jeg måtte heldigvis ikke kjøre langt med knust sidevindu for å anmelde forholdet da Quote
Guest tdha Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 men 50-100 m er jo minst dobbelt så lang! fra spøk til alvor: kanskje min påstand stemte for 10 år tilbake da bodde jeg faktisk rett ved siden av en Manglerud politistasjon og aldri opplevde at det hadde vært noe innbrudd i nabolaget.men nå 10 år etter befinner vi oss i en annen verden. Quote
Guest Brabus Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Slik som jeg har bygd stereoanlegget så er det ikke mulig å bare knuse ruten og hente med seg noe. Alt er godt skrudd fast og mye er innbygd. Hvis du skal ha med deg noe av utstyret uten å ødelegge det så trenger du faktisk god tid til å skru det løs. Quote
Frode Posted April 22, 2005 Posted April 22, 2005 Nydelig bil og kjempe anlegg...... Tror ikke det viktigste er om bilen står 5cm eller 50meter fra politistasjonen, men at den står rett utenfor ditt eget hus...... Min står knappe 10 meter fra soveromsvinduet, hvis de hadde klart å fly inn lydløst og koblet av alarm(lydløst), løftet bilen(lydløst) noen km nedi gata så hadde jeg kanskje ikke voknet....... Ellers så prøver jeg og å unngå å stå parkert på offentlige parkeringer for lenge, de verste innbruddsstedene er offentlige parkeringshus.... Quote
Guest george__ Posted April 23, 2005 Posted April 23, 2005 hvilke mere monitor kunne du tenkt deg ? jeg ville satset på en 8"... pioneer er min favoritt men du har jo kenwood, gjerne gjennomføre det merket da ? bruker du kun frontsett ? jeg satser kun på kraftig frontsett... dropper lyd bak.. utenom bass Quote
Guest Brabus Posted April 23, 2005 Posted April 23, 2005 Nei blir nok å gå for Kenwood monitorer hvis jeg skal ha flere i bilen. Tenker også på monitorer i nakkestøttene. Jeg har et Kicker SS komponentsystem i framdørene og et i bakdørene. Vil anbefale deg og både ha høytallere framme og bake. Kjørte nå under byggingen av dette anlegget bare med frontsett og suber bake, det blir til at man mangler litt i lyden. Alt diskant kommer framfra. Mye bedre lyd nå jeg også har diskant og mellomtone bak. Hva slags anlegg har du?? Quote
Guest tdha Posted April 23, 2005 Posted April 23, 2005 Er det kicker ss65.2 du har og hvor mye måtte du betale for den?Er den bedre enn andre merker i samme ris klasse, morel, RF, macrom...? Quote
Guest Brabus Posted April 24, 2005 Posted April 24, 2005 Er det kicker ss65.2 du har og hvor mye måtte du betale for den?Er den bedre enn andre merker i samme ris klasse' date=' morel, RF, macrom...?[/quote'] Ja det er Kicker SS 65.2 jeg har. De koster jo 10 000 pr sett eller noe slikt i Norge men jeg kjøpte de fra USA og betalte under 6 for 2 sett sent til Norge. Når det gjelder kvaliteten så er jeg fornøyd så langt men har ennå ikke spillt de inn så har ikke ennå presset de veldig hardt. Quote
Recommended Posts