seilkongen Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Godtfolk! Kan noen opplyse meg om hvor jeg finner reservoar/beholder for hydraulikk/servoolje på 2000 W210 E280 4M sedan? Og i samme slengen er det kanskje på sin plass å spørre litt om nivåreguleringen på denne, som har orginal xenon. Er det nivåregulering bare på bakaksel eller på begge? Quote
tommern57 Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Hvis du spør omregulering av xenonlyktene, har de sensor både foran og bak. Men mener du selve nivåreguleringen som kompenserer høyden på bilen ved innlasting, er det kun bak. Tipper tanken sitter rett bak hovedlykta på førersia. Quote
seilkongen Posted June 24, 2015 Author Posted June 24, 2015 Hvis du spør omregulering av xenonlyktene, har de sensor både foran og bak. Men mener du selve nivåreguleringen som kompenserer høyden på bilen ved innlasting, er det kun bak. Tipper tanken sitter rett bak hovedlykta på førersia. Takk for svar. Jeg lurte i utgangspunktet ikke noe om xenon, men det var allikevel en nyttig opplysning. Når det er sagt, er det kun nivåregulering på bakaksel som kompenserer for last for lyktene, eller er det en egen greie for lyktene? Quote
tommern57 Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Nivåreguleringen kompenserer for lastehøyden på bilen. Xenonreguleringen er helt separat fra dette. Der er det sensor fram/bak og en styringsenhet som styrer lyktene, så selve justeringen foregår i selve lykta Quote
seilkongen Posted June 24, 2015 Author Posted June 24, 2015 Nivåreguleringen kompenserer for lastehøyden på bilen. Xenonreguleringen er helt separat fra dette. Der er det sensor fram/bak og en styringsenhet som styrer lyktene, så selve justeringen foregår i selve lykta Takk til tommern57 for enkel og grei forklaring. Får håpe jeg aldri for bruk for denne informasjonen Anyway, er det røver'n på bildet som er nevnte beholder? Quote
tommern57 Posted June 25, 2015 Posted June 25, 2015 Det pila peker på er oljefilteret, og den litt under er servostyringa. Ta bilde litt mer på avstand, så skal vi se om vi finner den. Quote
Thomas Madsen Posted June 26, 2015 Posted June 26, 2015 Det pila peker på er oljefilteret, og den litt under er servostyringa. Ta bilde litt mer på avstand, så skal vi se om vi finner den. Er ikke det den tanken som er "under" den røde pilen ? Quote
tommern57 Posted June 26, 2015 Posted June 26, 2015 Jo, den under er servostyringen. Leste litt bedre her nå og så det var en sedan. Er det nivå på denna bilen, altså? Quote
seilkongen Posted June 29, 2015 Author Posted June 29, 2015 Vel, pilen på bildet ble litt feil, men observante lesere skjønte poenget allikevel. Men er det separat reservoar for hydraulikk hvis man har nivåregulering? Quote
Thomas Madsen Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 Vel, pilen på bildet ble litt feil, men observante lesere skjønte poenget allikevel. Men er det separat reservoar for hydraulikk hvis man har nivåregulering? På S210 pre face jeg har så sitter det en stor tank på innsiden bak spylevesketanken som går til servo og nivåreguleringa Quote
Recommended Posts