MBPano Posted June 22, 2015 Posted June 22, 2015 Hei har nylig kjøpt en Mb w211 og skal nå sette på standard 16" felger på bilen, er en haug med bolter så er ikke sikker på hvilke bolter jeg kan bruke, har etter litt surfing kommet fram til at boltene skal være m14x1.50 men lurer på hvilke lengde det skal være på bolten? Altså fra gjengene starter Til d slutter ? Det er rund kon på boltene som jeg tror skal passe kan det stemme? Eller er disse kun til stålgelger? Også lurer jeg på hvor lange boltene skal være når jeg setter på større felger altså maks lengde, , tenker da på lengden på boltene har mange liggende så må vite hvilket som er til hva:-) takk for svar Quote
SteinarL Posted June 23, 2015 Posted June 23, 2015 Hvis du tar av hjulet og slipper bolten inn i hullet på felgen og ser hvor mye som stikker ut på baksiden, så kan du sjekke hvor tykt godset er på skiva du skal skru bolten inn i. Optimalt er når den kone spissen på bolten kommer gjennom uten at gjengene syns på baksiden. Det er viktig at bolten kommer helt gjennom for å ha maks hold. Om bolthodet skal være kon eller rund kommer an på anleggsflaten i felgen. Er den kon er det kon bolt... Quote
Recommended Posts