Guest Gemo Posted June 22, 2015 Posted June 22, 2015 Hei, jeg er ny på denne forumsiden og trenger litt råd og veiledning i forhold til oppsett på Comand NTG4. Jeg har telefonen (Iphone6) koblet opp via blåtann. I tillegg har jeg satt BTAudio til on. Når jeg da ønsker å bruke Spotify via telefon over anlegget får jeg trøbbel ved at BT audio må autoriseres manuelt hver gang. Telefonen via anlegget er da nede. Dette gjentar seg for hver gang jeg slår av tenninga. Råd mottas med stort takk. Quote
Megaoctane Posted June 22, 2015 Posted June 22, 2015 fungerer det å høre på musikk via iphones egen musikk app? hadde prøvd med å slette alle eksisterende koblinger både i COMAND og iphone og koblet dem sammen på nytt. Er iphonen siste versjon? En tidligere versjon har hatt problemer med bluetooth. Quote
Guest Gemo Posted June 22, 2015 Posted June 22, 2015 Takk for svar Megaoctane Spotify fungerer bra og jeg får også musikk inn på Comand anlegget, men telefonforbindelsen med Comand brytes. Virker som om ikke Comand takler to blåtann tilkoblinger samtidig.. Nyeste versjon av IOS forresten. Skal forsøke å autorisere på nytt med kun en telefon så får vi se. Quote
lowman Posted June 22, 2015 Posted June 22, 2015 Viss jeg ikke husker feil..så er det desverre sånn at med iphonen..så kan du risikere at du faktisk MÅ autensiere tlf manuelt hver gang når den faller ut. Det er bare sånn det er.har Tips dokument på dette på jobb..mener jeg å huske. Quote
Eirik Tømmerås Posted June 22, 2015 Posted June 22, 2015 Merkelig.... Jeg hadde problem med android til å kopiere tlf-boka til Comand NTG 2.5, men da jeg kjøpte meg iPhone var det ingen problemer så jeg trodde da at Comand likte iPhone best Quote
Megaoctane Posted June 22, 2015 Posted June 22, 2015 Jeg hadde W212 med COMAND NTG4 i 1 år. Fungerte helt fint med iPhone - både telefon og audio. Prøv slik: Slett alt på Comand'en og slett alle som heter MB Blietooth etc på telefonen. Gå på telefon menyen i COMAND og søk etter enheter og legg til iPhone. Gå så på audio menyen og Bluetooth, og da mener jeg at iphonen burde være listet opp av seg selv, eventuelt bare søk etter enheter og velg iphonen. Den burde ikke spørre om autentisering. Quote
Recommended Posts