Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg hadde min 211 inne til service og div små reprasjoner.  Det ble byttet bremse veske som bilen forlangte og et endeledd pluss noe etter en vann lekkasje inn i bilen. Jeg for beskjed fra verkstedet at de må bestille noen deler og det kan ta litt tid. Bare ha bilen til den er helt bra sier jeg. Da jeg har muligheter til og bruke en annen bil. Så når jeg henter bilen er det luft i bremsene og det er ikke tatt spissing/forstillingskontroll så bilen trekker mye til høyre. Burde det ikke være lov og forvente bedre utført arbeid av fagfolk??

Guest koyama
Posted

er det ikke vanlig å få utskrift av forstillingskontrolen/4 hjuls kontrolen?, det har nu jeg alltid fått utlevert. og hos bos så har e altid fått spørsmål om det ser greit ut når jeg går igjenom dataene, eller om jeg vil kjøpe nye bolter foran for å få mindre camber sia e altid har litt formye negativ camber på min bil.

Posted

4 hjulskontroll er vanlig å ta når deler i forstillinhæg (og bakstilling) byttes. Det å telle gjenger er noe man gjør for å få ting i nærheten av der det var. Typisk om man skifter i garasjen hjemme og ikke har tilgang på utstyr.

Av egen erfaring med 203 og 211, så vil de trekke til ene eller andre siden under oppbremsing om spissing er nok feiljustert.

Posted

Det er ikke selvsagt at det blir tatt en firehjuls kontroll etter forstillings komponenter..eller kun en styrekule er byttet.

Men det burde blitt anbefalt fra kundemottakerene at du BURDE ha en firehjulsmåling for kontroll ,evnt justering av i det minste spissing.

Å justere andre vinkler på 211 er ikke bare bare..og det er relativt "kostbart"

 

Det å justere spissinga kun med å telle gjenger...evnt måle først er fullt mulig..men det vil aldri bli heeelt hundre..men at man klarer å få spissinga 99.99 prosent lik..det er sikkert.Gjør det på denne måten selv ,om kunden ikke vil ha firehjulskontroll

og jeg jobber på BOS.

Det er faktisk ikke ALLE som VIL betale for 4 hjulskontroll,men det hender også at kunder FAKTISK vil ha firehjulskontroll.

 

Det at det var luft i bremsesystem er verre.Har du en 211 med SBC? eller har du facelift utgaven?

verkstedet burde jo uansett vite at bremsene er hundre prosent i orden..men det er nok ikke bare her det kan "slurves" .Det kan være at en lærling har fått jobben...det kan være at det har blitt "verre" bremser etterhvert..men hos oss bruker vi kun ekstern trykkbeholder for å trykksette systemet..og lufte/skifte hele bremseveska.

 

Posted

Jeg spurte om og få en kontroll siden jeg har kjøpt nye dekker som jeg ikke ønsker ska bli slitt feil fra starten. Det var ikke noen grunn for det fikk jeg til svar av kundemottaker. Ja det er en facelift og pedalen gikk i bunnen når jeg henta bilen men, siden jeg var der etter stenge tid måtte jeg bare ta den med hjem så lenge

Posted

åå...du skulle ha firehjuls kontroll....DA er det en annen sak..da høres det ut som rett og slett dårlig arbeid.kombinert med at bremsepedal gikk i gulvet.

Hadde nok tatt en prat med dem igjen da ja.

Posted

Sorry om det ikke kom tydelig frem tidligere. Tar kritikk for den 😀 ja jeg ville ha det siden den sliter litt galt og de skulle fikse noe i forestillingen. Tenkte og begynne med alt helt riktig på de nye dekka da vettu 😀 siden bilen var der en uke skulle de jo egentlig ha tid til det også hehe

Posted

Er de virkelig så ille da Kenneth?

 

Ja.

Da bilen min var på service bestilte jeg service ut fra koden bilen oppga..

Denne servicen inkluderte visst bytte av bremsevæske.

 

Mens bilen var på service og jeg satt i et møte ringte mekaniker fra BOS meg for å spørre om den skulle skiftes, jeg sa at jeg har bestilt service ut fra hva bilen ber om og at det er det de skal gjøre..

 

Når jeg hentet bilen fikk jeg beskjed om at jeg bør bytte bremsevæske siden det skulle vært utført på servicen..

 

I ettertid kontaktet BOS meg ang. min klage på dette, og de beklaget hva som hadde skjedd uten at de kom med noe forslag til hvordan det kunne løses..

Enden på visa er altså at det svært useriøse BOS Autostern har tatt service uten å følge det fabrikanten har sagt at skal gjøres..

Posted

Er dessverre ikke noe nytt, jeg kjørte 300 000 uten å bytte dieselfilter..... Med fullt servicehefte fra BOS...... Fant det ut når jeg fikk motorproblemer, med dårlig gange..... S210 bil.

Posted

Vår 08 S211 hadde heller ikke fått veldig mange oljeskift på automatkassa hos merkeverksted. Den hadde gått 324000 km da vi kjøpte den i september/oktober for snart 3 år siden, og filteret var helt tett. Alle servicer hos autorisert merkeverksted som har spesialisert seg på taxibiler. Jaggu ikke rart at girkassa fuska og nappa.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...