KennethJ Posted June 21, 2015 Posted June 21, 2015 Jeg tenkte det er greit å lage en liten DIY på dette, selv om jeg ikke tok bilder.. Hensikten for min del var å bytte GPS-antenna som sitter i plastvingen på toppen av bakluka. Lista underst på luka: Verktøy: En liten flat skrutrekker til demontering av de små klipsene, en større for de større klipsene.. Uansett hvor i bakluka man skal gjøre noe må man starte med å demontere plastlista som ligger under luka. Denne er festet med klips, ta ut midtdelen først, deretter den ytre delen av klipset.. Relativt enkelt arbeid. Så tar man av hele saken ved å trekke den mot seg.. (Mulig det er mer komplisert for de med knapper nederst i denne lista, jeg er så heldig at jeg mangler de.) Innvendig panel (fra vinduet og ned): Verktøy: Liten Philips Skru deretter av dekslet rundt det innvendige håndtaket. (Liten Philips) Lyset i bakluka kobles fra ved å stikke hånda inn i luka gjennom en av åningene i bunn. Når dette er koblet fra drar man av hele det innvendige panelet, altså hele delen opp til bakluka i en bevegelse. Dette gjør man ved å trekke den vekk fra ruta i overkant, og samtidig dytte oppover fra nedsiden. Vips, så er hele dette panelet løst Delen rundt vinduet: Verktøy: Ingen! Neste skritt er nå å demontere delen som sitter rundt vinduet, dette er en og samme del.. Delene som sitter på siden drar man rett og slett vekk fra vinduet, de sitter med to klips som da vil løsne. Øverst sitter denne delen med plastpinner inn i metallklips, man drar rett og slett dette ut også.. Ganske enkelt! Plastvingen på toppen: Verktøy: 10mm fastnøkkel/pipe, skralle og liten forlenger. 3mm Unbrako. Nice to have: Lim for å feste på pakning på plastvingen igjen, denne sitter gjerne dårlig.. Nå har man kommet til å demontere plastvingen på toppen, enda en relativt enkel jobb.. Først trenger man 10mm pipe, skralle og en liten forlenger.. Skru av 10mm mutter ytterst i hjørnene på bakluka. Deretter tar du en 3mm Unbrako og skrur løs 4 skruer som sitter innover på luka (ved hvert sitt runde hull..) Ikke vær redd for å skru så langt de går, og du skal skru mot venstre som vanlig når du løsner noe (selv om du skrur skruene vekk fra deg..) Når disse fire er helt ute er så vingen på toppen løs, og du kommer da til GPS-antenne og andre antenner du måtte ha liggende her Quote
Recommended Posts