Jump to content

Ingen som veit hvordan en fjerner drivakslingen fra diffrensialen på w211 bak

Recommended Posts

Posted

ja det er det.

Får jeg da vridd hjulnavet så pass at jeg klarer å smette hjulakslingen ut då? Har ganske skinny lommebok så jeg må klare dette selv

Posted

jada ..det går fint.du må trekke navet heeelt ut i overkant..og sørg for at den nedre caster armen er trukket litt ned..så den ikke hindrer spindelen og gå "innover" i nedre kant.....så tar du ut drivakselen...og du må kanskje til med ett lite skruejern for å vippe tuppen av drivakselen "forbi kanten på "hullet som er i spindelen .

Guest koyama
Posted

kanskje du får svar på noen av dine spørsmål ved å se her: http://www.diyautoftw.com/showthread.php?899-Quaife-Install-for-W211-by-BrianS

er riktignok ikke for å ta ut akslingen, men for diffen, men en aksling blir tatt ut der.

og vist du har sbc, så husk slå av bremsa først, har du ikke diagnose utstyr så går det an å gjøre det uten det oxo.

http://tech.bentleypublishers.com/se...RDiagnosis.pdf

Posted

Merkelig hvordan en tråd kan spore av :?

SBC er ikke noe problem så lenge nøkkelen er ute av tenninga og dørene

er lukket, aller helst låst så man ikke glemmer seg.

På bildeserien i den andre tråden står det at man bare skal bende ut drivakselen fra

diffen. Det er spor til en seegerring på den delen som går inn i diffen og det er en måte

å låse drivakseleen på som jeg har vært borti. En annen måte er at man fjerner akselen

til planetdrevene (de 2 små drevene) og da kan man dytte akselen inn, fjerne et u-clips

og så dra akselen ut. Dette brukes gjerne på en stiv bakaksel med løse stikkaksler.

Guest koyama
Posted

sorry da. grunen til at jeg nevte sbc, er for hvor mange ganger har en ikke sett at folk glemmer av sbc, og åpnet dørene mitt i det hele... vel jeg har sett det flere ganger.

og når det gjeldt det andre så la jeg link til den fordi det var en del bilder med der.

men what ever.. ta det med ro, jeg skal ALDRI mere svare på en damn shit her på dette forumet.... takk og farvel til meg 

Posted

Til Koyama, men selvfølgelig, du får ikke lest dette for du skulle jo ikke poste noe mer her på forumet.

Jeg påpekte bare den absolutt enkleste måten å nøytralisere SBC-bremsene på. Skal det være slik

så håper jeg du holder hva du lover!!!!!!!!