Jump to content

Problemer med aircondition C-Klasse 2009. Forhandler vil ikke dekke på garanti??

Recommended Posts

Posted

Hei

Kjerringa kom nettopp hjem fra jobb helt hysterisk  :shock:

Aircondition har sluttet å virke. :(

Når du trykker på knappen for å skru den på så begynner den å blinke, deretter skrur den seg av?

Noen som har en enkel forklaring på hva problemet kan være.

Vi kjøpte bilen for under 2mnd (Bruktbilforhandler).

Det er en 200CDI.

Med dette har vi 3mnd bruktbilgaranti.

Men bruktbilforhandleren vill ikke dekke dette, jeg kjøpe bilen for 2mnd siden??????

Takker og bukker for svar  :D

image.thumb.jpg.24e79cab836b417d3b782eefd7a1ae48.jpg

Posted

At den blinker 3 ganger og slår seg av betyr for lite AC væske.

Systemet må tømmes, sjekkes for lekkasje og så fylles opp.

Dette bør være en garanti sak da dette ikke går under slitasjedel mener jeg.

Det er viktig å bruke AC året rundt for å unngå at pakninger og gummi rør ikke skal tørke og sprekke.

Posted

At den blinker 3 ganger og slår seg av betyr for lite AC væske.

Systemet må tømmes, sjekkes for lekkasje og så fylles opp.

Dette bør være en garanti sak da dette ikke går under slitasjedel mener jeg.

Det er viktig å bruke AC året rundt for å unngå at pakninger og gummi rør ikke skal tørke og sprekke.

Takker for svar, det stemmer at den blinker 3 ganger.

Ringte selgeren i dag.

Han bare ba meg hyggelig bestille en time så skulle di ordne opp.

Men han mente at vis det var mangel på gass så dekker ikke det garantien.

Noe skuret hos meg da han sa det, men jeg for vente å se hva som er problemet og ta det derfra  :)

Har også problemet med at vindusheis knappen på førerside har behov for å trykke å holde inne knappen for at vinduet skal lukke seg igjen. (Vanligvis et trykk så gjør han jobben selv)?

Posted

Hvis jeg hadde kjøpt bil fra en forhandler, som hadde vist seg å være "tom" for gass i bruktbilgarantiperioden og de hadde sagt jeg ikke fikk det dekket hadde jeg slått meg temmelig vrang.

Posted

når det kommer mer til det med AC...uten at mine ord er LOV...så bør dem jo ta dette som en "klage på en ting som har sluttet å virke"...og dem bør jo finne ut hva som er galt.

Det dem bør gjøre ..er jo å få bilen inn på verksted...tappe og vakumere systemet..og trykk teste dette.Finner man ingen lekkasje..så kan man fylle på ny AC gass...sammen med sporingsstoff...for så å ta bilen evnt inn igjen viss AC slutter å virke igjen...og med Sporingsstoffet..så kan man se med UV lys og briller HVOR lekkasjen er hen.

men tør nesten garantere deg at dette er en "normal" tilstand...der bilen rett og slett bare trenger en AC fylling.og lite sannsynlig at det er en større lekkasje noen plass.

Alt etter hvor mye bilen har gått ,vel og merke.