Merche Posted June 16, 2015 Posted June 16, 2015 Hei! Kan noen hjelpe meg hva jeg skal gjøre, Oppdaget at det lekker litt olje ut fra det indre drivleddet på venstre side bak, der akslingen går inn i diffrensialen, Skal det ikke være tett slik at diff olje ikke skal lekke ut? Noen som hvet hva som må gjøres? Quote
Gujoni Posted June 17, 2015 Posted June 17, 2015 Sannsynligvis er simmerringen defekt og må skiftes. Er ikke sikker på hvordan diffen på disse er konstruert, men sannsynligvis kan den skiftes ved å ta av baklokket, løsne drivakselen ved indre ledd, løsne "stikkakslingen" inne ved diffen, og dra den ut. Usikkerheten min gjelder hvordan akslingen er låst inne i diffen, men det kan kanskje andre svare på her. Diffen slites veldig fort ved for lite olje så vent ikke for lenge. Quote
lowman Posted June 19, 2015 Posted June 19, 2015 drivakslene på en 211 er kun å "nøkke" ut..eller trekke dem ut..men du kan bruke ett spett å sette mellom diff hus og drivaksel hus..å "presse" ud drivaksel fra diff Quote
Recommended Posts