Jump to content

Heving av w124 230E

Guest Dimm

Recommended Posts

jeg skal heve min mb 230E 2-3cm og, men er usikker på hvor mye den er senket nå..

kan dere poste bilder av bilene deres og fortelle meg hvilke sett og puter som er montert.

er spesiellt ute etter camber vinkelen på bakdekkene :)

Hvis du vil ha en god pekepinn på hvilke puter du trenger er det essensielt at du har det samme utstyret på bilen som de du vil sammenligne deg med. Soltak, AC, ASD osv veier en god del og vil føre til at bilen trenger andre puter.

Hvordan puter har du nå? Har du 1er puter vil du tjene en god del på å sette på 4er puter. Hvis du har problemer med hjulvinklene på bakhjulene finnes det løsninger for det. ARS Trading selger et sett som retter opp bakhjulene på senkede biler en god del. http://www.arstrading.no/ (Info om settet ligger ikke der enda, så du må ringe.)

har 1'er puter framme og 2'er puter bak

var å hørte på teknisk bureau ang puter og de sier at de største putene som finnes til w124 er 3'er puter bak og 4'er puter framme.

bilen har elektrisk soltak el just. seter framme og abs.

tror jeg vil bytte fjærer uansett siden det er bak jeg ønsker å heve den med litt over 2cm.

ca hvor mye retter det på cambervinklene mine?

tror jeg vil bytte fjærer uansett siden det er bak jeg ønsker å heve den med litt over 2cm.

ca hvor mye retter det på cambervinklene mine?

Det kommer helt ann på hvor lav den er nå, og hvor mye vinklene er feil. Noen biler klarer å få ganske så bra vinkler bak når de er senket, men de fleste klarer ikke det, og må dermed ha spesiallagde foringer.

En tommelfingerregel kan være at orginalhøyde på bilen vil gi deg riktige vinkler. Det er slik bilen er designet. Husk at du må ta 4-hulskontroll når du har hevet den, da får du også vite hvordan vinklene på bakhjula dine er.