pekaill Posted June 15, 2015 Posted June 15, 2015 Vi har akkurat kjøpt denne: bilen er fin å kjøre helt til vi passerer 100 km/time. Ved denne hastigheten så blir det stadig kraftigere vibrasjoner i rattet. Sannsynligvis relatert til ubalanse i dekk. Det er 225-50-16 dekk på denne i dag, men jeg tror at riktig dimensjon skulle vært 225-55-16. Vi vurderer å skifte dekk grunnet at dette er piggfrie vinterdekk. Er det noen dekkmerker/typer som anbefales til denne gamle perlen? Et annet spørsmål er om det kan være grunnet dårlig demper på styringen? Jeg synes den er litt "vag" på styringen. Quote
pekaill Posted June 16, 2015 Author Posted June 16, 2015 Jeg har sjekket litt rundt på nettet, og jeg har bestilt ny svingdemper. Jeg håper dette løser problemet. Har noen erfaringer med hvordan bilen oppfører seg når denne er utslitt? Quote
Guest SPErik Posted June 16, 2015 Posted June 16, 2015 Da viser vel speedoen for mye hvis du mangler 1cm på diameteren. Står i vognkortet hva slags dekk som skal være på. Bare å få balansert dekka da. Hadde noen dekk som rista litt og ødela styringa jeg og, men de var det vann(!) i.. Fin bil forresten. Grattis. Quote
Marevan Posted June 17, 2015 Posted June 17, 2015 Jeg ville tatt en sjekk på skiver og klosser i samme slengen. Jeg har opplevd risting pga dårlig monterte skiver. Quote
pekaill Posted June 17, 2015 Author Posted June 17, 2015 I morgen får jeg ny svingdemper, og jeg håper dette vil hjelpe på problemet. Samtidig vil jeg bytte om hjulene mellom framme og bak. Quote
pekaill Posted June 18, 2015 Author Posted June 18, 2015 Styredemper var løsningen! Problemet med skjelving er borte, og bilen ble klart bedre å kjøre på svingete vei Så nå er bilen klar for europatur! Quote
Recommended Posts