Morten Olsen Posted June 14, 2015 Posted June 14, 2015 Hei. Skal til med og bytte bærekule på en s211. Er det mulig og få av kula uten og bruke spesialverktøy ? Quote
Rudi Posted June 15, 2015 Posted June 15, 2015 jada, men da bør spindel skrus løs og settes i skrustikka. Banker ut gammel og inn ny relativt greit med passende hylser. Tror det kan bli leit å gjøre mens spindel henger på bil. Quote
Gujoni Posted June 16, 2015 Posted June 16, 2015 Da jeg skiftet på min `03 modell med originalverktøyet, satt kula noe vanvittig. Den løsnet med et smell. Pga. det relativt tynne godset på spindelen må man være nøye med hvordan man bruker en presse så man ikke bøyer spindelen. Jeg kjøpte forøvrig uoriginalt verktøy på Ebay, men fikk låne verktøy før dette kom med posten. Det kostet ca. kr. 1700,- med frakt og moms. Jeg fikk pris fra Snapdrive på kr. 3000,- for skifte på ene siden, men syntes det var litt spennende å prøve selv. Quote
Recommended Posts