Henning Larsen Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Moen som vet hvor man får tak i senkefjærer til W124 - 4matic.?? Eller hvordan dette løses?? er det noen som bygger om de orginale fjærene på en ordentlig måte?? H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Jeg har hørt rykter om at AMG en gang i tiden hadde senkefjærer til dissse, men det er ikke noe jeg har sett med egne øyne. Det er jo en viss mulighet for at Carlsson, Lorinser, Brabus eller noen andre kanskje hadde noe også... Trikset må jo være å kappe fjæra like mye øverst og nederst. Aner ikke noe om hvor vanskelig det kan være, men det burde ikke være helt umulig hvis du måler nøye på fjæra, både med belastning og uten belastning før du setter vinkelsliperen borti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning Larsen Posted November 8, 2006 Author Share Posted November 8, 2006 Problemet er frontfjærene som har denne merkelige "svungen" nederst rundt drivakselene. dette vanskeliggjør jo kapping (noe jeg heller ikke er særlig tilhenger av) amg og brabus har helt kuttet ut deler til 124 ( Inge fikk vel resten ) . Har lett så godt jeg kan på internett uten hell.. Det er bare det at jeg har sett et par stykker som var senket med egene øyne. ellers hadde jeg sluttet å tro at det fantes noe løsning. H`n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Det var på grunn av denne scwungen jeg foreslo kapping oppe og nede, har forstått det på andre at det er mulig. Er ingen fan av kapping selv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Tror nok det kan bli vanskelig å finne noe til denne. Jeg var med og sjekka opp fjærer til en S210 4-matic for en tid siden. Hverken AMG eller brabus hadde noe ihvertfall. Løsningen ble Black & Decker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anders Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Vet at åkrene fjærfabrikk lagde fjærer før.Di holdt til i lillestrøm tidligere,men tror di er flyttet til moss område.Di lagde noen fjærer til meg tidligare til en 123-serie som ble veldig bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts