Guest Martin Heie Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Om ikke altfor lenge vil jeg selv kunne produsere 500E skjermer i glassfiber. Forskjermene er 100% identiske med 500-skjermer, mens hjulbuene bak er en smule mer breddet og rundere enn orginale 500-skjermer. Forskjermene passer alle W124, mens de bakre hjulbuene kan også monteres på alle W124, det være seg stasjonsvogn, sedan, cabriolet eller coupé. Hva prisen vil ligge på vet jeg ikke ennå.. Er dette noe folk kunne tenkt seg å bestille? Mvh Martin Heie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Det høres intressant ut ja.. Men det kommer jo selvfølgelig an på pris og kvaliteten på skjermene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Om ikke altfor lenge vil jeg selv kunne produsere 500E skjermer i glassfiber. Hva med vanlige skjermer og andre karosserideler? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning Larsen Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Med 500 skjermer følger også behovet for 500 støtfangere til en fornuftig pris.. har du noen løsning der så tror jeg virkelig du er i business Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2609 Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Det høres seff interesant ut... er pris osv. som avgjør Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Martin Heie Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Hei folkens, Kommer til å lage form uansett om folk vil ha det her eller ikke, er alltid folk som vil ha 500-skjermer. Kvaliteten vil hvertfall bli topp. Angående å få skjermene til å passe på en vanlig bil, så følger sidepanelene til forskjermene faktisk med, men uten kromstripene. Disse er jo ikke dyre å kjøpe ekstra da, eller man kan mekke dem til selv.. På bakskjermene så passer de orginale sideplatene til standard W124. Skjermene passer med orginale kanaldeksel, men det ser jo penest ut om man kan klare å bøye dem ut litt i forkant. Dette klarer man jo selv med en sag, varmluftspistol polyester/duk og sparkel. Fangerne er det verre med egentlig, men å bredde de orginale fangerne er faktisk ikke noe problem om man kan støpe og sparkle litt, ettersom de kun trenger å breddes veldig lite. I tillegg kan man da kjøpe 500-kromen på fangerne ekstra. Ang andre deler til W124 så lager jeg for tiden en ny design ducktail til 93- koffertlokk til sedan. Forhåpendtligvis vil det også se en smule tøffere ut en AMG sin ducktail, men bør helst integreres i skjermene/koffertlokk og ikke legges utenpå. Antar at et komplett skjermsett evt vil komme til å ligge på en 7-8 lapper kanskje? Det er da med sidepanelene på forskjermene. Orginale 500E skjermer er SVIN dyre. Prisen er jo litt avhengig av hva folk er villig til å betale, samt hvor mye arbeid det er å støpe dem. Fins jo ikke noe bedre styling til en W124 en brede skjermer og bøse felger? Mvh Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ø Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Hei... Synes du har en genial plan der, og er meget interisert.. Har isåfall behov for framskjermer og en fanger fram.. Håper du kan få til en prototype å få tatt noen bilder. Fangere blir 500 look det også?? Hva med skjørt?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ø Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Hei... Synes du har en genial plan der, og er meget interisert.. Hva med Fangere????? Håper du kan få til en prototype å få tatt noen bilder. Hva med skjørt?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Martin Heie Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Hei... Synes du har en genial plan der, og er meget interisert.. Har isåfall behov for framskjermer og en fanger fram.. Håper du kan få til en prototype å få tatt noen bilder. Fangere blir 500 look det også?? Hva med skjørt?? Hei, skal veldig snart få meg en profil her i klubben, må bare få somla meg til å melde meg inn. Synes det er et litt heftig årskontigent men.... Jeg har selv original framfanger (modifisert med ny underdel) og sideskjørter som jeg bare skal bøye ut i kantene, det skal ikke bli noe problem. Jeg kommer ikke til å støpe noen fangere eller skjørter, ettersom folk forholdsvis lett kan modifisere de orginale evt. styling-fangere til å passe 500-skjermene. Dersom stylingfangerne er laget i glassfiber kan det fort bli problemer med sprekkdannelser osv osv hvis man ikke er veldig god på området. Det vil bli for mye jobb å lage forskjellige bakfangere til alle W124 modellene, da er det lettere å modifisere stylingen/oem fangerne som står på fra før av. Evt kan en stylingbutikk sikkert gjøre den jobben for deg Forøvrig tror jeg ikke prisen på et sett skjermer vil komme til å ligge på mer enn ca. 5 lapper, og det er EKSTREMT billig. Mvh Martin Heie Mvh Martin Heie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Martin Heie Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Hei, har et par bilder av en s124 med akkurat de skjermene det vil tas avstøpning av: Hvilke andre deler ville dere folk hatt i glassfiber da evt? Mvh Martin Heie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ml 320 Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Hei Intressant, holdt på med ett ml prosjket i lang tid. Fikk endelig tak i ett AMG skjermbredder kit, frontfanger og bakfanger til w163 . Dette er ikke å få hos noen produsenter utenom Bos , men da må hver del kjøpes løst til en vannvittig pris. Er dette noe du kunne lagd? Mvh Ml 320 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Martin Heie Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Hei, dessverre har ikke jeg noen tid til å ta på meg dette, men det finnes flinke firmaer som kan gjøre dette for deg! Mvh Martin Heie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ø Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Hei... blir det noe produksjon av skjermer eller??? er veldig interissert.. Kan du ikke sende meg en mail på nubbdal@hotmail.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts