bska Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 http://www.teamrwd.com/dieselboost/300_24.php Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enebakk Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Drit tøft har du noen film fra noe kjøring med den bilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Ja videon pätkä... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted November 7, 2006 Author Share Posted November 7, 2006 http://www.teamrwd.com/dieselboost/videos/dslboost05.wmv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Det er ikke ofte det kommer fet motorlyd av en diesel...men dette var good shit.!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 De lager mye kult i Finland, sjekk ut denne S123en: http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsport/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted November 8, 2006 Author Share Posted November 8, 2006 ha ha ha - maffige olje vent tank der ja. Sikkert boost nok der til å blåse halve motorolja ut av motoren ila et par drag, he he Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Den hadde vært noe å skremme unggutter i Golf GTI med. Hehe. Drar på så bakhjulene spinner og svartrøyken står som en påle ut av eksosrøret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Sinnsykt mye man kan gjemme bak grillen på en 123! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Skulle likt å visst mer om detaljene om hva de har gjort her! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted November 8, 2006 Author Share Posted November 8, 2006 Tror ikke det er så mye rocket science her egentlig. Ser dog genialt enkelt ut og mye godt&bra custom arbeid her ja En kompressor trykker opp boost denest åpner spjellet (rett under panser låsen) når turboen legger inn tilstrekkelig boost. Ser ut som kompressoren får sin innluft via turbo og cooler. Med mindre det ikke er et tilsvarende spjell mellom cooler og kompressor inlet så vil turboen trykksette kompressoren. Den orange svenske Manta A'en har jo tilsvarende oppsett, men etter det jeg kjenner til så 'frikobler' han kompressoren (omlufting) når turboen overtar. Han taper visstnok ca 20hk på å ha kompressoren snurrende så det fikk bare være.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Jepp, det er den løsningen jeg og FrodeS kom fram til etter å ha glana på dette bildet en stund også. Hadde vært morsomt å visst hva de klarer å få ut av denne gamle dieselmotoren med dette oppsettet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted November 8, 2006 Author Share Posted November 8, 2006 Ser at gutta bruker "DataMite Analyzer" som er en data logger. Bruker sikkert en "G-tech" sak for å kalkulere effekt basert på utveksling, vekt etc. Slike saker gir jo en grei indikasjon (kruven underO og slik jeg oppfatter bilene på stipa så er det nok rundt 400hk ja. Mer info om DataMite Analyzer her: http://www.performancetrends.com/road_race_DataMite.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.