Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har hatt klunking på høgre sida på 124en no lenge, reagera stort sett kun på svinging og hard fjøring, bilen har hatt omfattande påkost i understell og følest veldig tigth ut ellers frå denne ulyden. Veit at knirkeforinga på den sida slarkar litt, men har aldri knirka noke særlig.

Lyden minner mest om ei klinkekule som ruller fram og tilbake i bilen si bredde.

Posted

Hadde lignende lyd på 420n. Var løse/defekte motor fester. Så hvis du aldri har byttet de eller dokumentasjon på at de har vært byttet så titt på dem. Byttet dem ogsø på fadern sin 300tdt 4m som har ca 250k på telleren å der var det høyst på tide at de ble byttet.

Har også hatt klunking ved defekte bærekuler. Kunne ikke merke noe ellers på bilen annet klunking. Når jeg demonterte så ramlet bruen av med en gang jeg fikk løst navet fra demperen med kulen fast i feil del. Var montert uoriginale bærebro med kule for rundt 3år siden, mens den originale fra 94 på andre siden var enda små tight å kunne nok blitt kjørt på i 2-3 år til før den måtte ha blitt byttet men jeg tok å byttet begge til originale mb deler.

Posted

Motorfesta er ifølge serviceheftet bytta på 209k, og no har bilen gått 380k, dei er nok ikkje i toppform lengre, men sprengte er dei ikkje! Har lurt på å sjekke dei sjølv ja.. Skulle gjerne bytta dei, men Hardy-platene skal byttast før det, og dei er jo ikkje gratis når ein er mest glad i å bruke deler med stjerne på  :(

Bærekuler er utelukket, då den eine blei skifta for 2 år sida og den andre i Jula, og nesten resten av understellet har vert fornya.

Lyden hørest omtrent ut som noke ligg å trilla i dørken, men ikkje råd å finne noke som helst der!

Posted

Lemforder er akkurat de samme motorfestene som fra mb. Stjernen er slipt vekk på dem. Var værtfall det på både e420 og 300tdt 4m. Eller fant det ut etter jeg hadde bestilt originale til ca dobbel pris av lemforder.

Kan ikke være en skru/bolt/mutter under batteriet som ligger å ruller?

Posted

Kjempe bra at det ble løsning (Y)

Personlig så hadde jeg byttet begge. Da dette er slite deler ala dempere og fjærer osv, er en gått er ikke den andre langt unna. Hvis du går for feks lemforder så får du høy kvalitet til en grei pris. Mot mange andre produsenter der ute.

Får tak i dem fra rockauto til ca 400kr pr stk + moms/frakt

http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=2680548&cc=3013278&jnid=513&jpid=0

Er grei jobb på r6 bilene. Tar ca 2-3timer å bytte begge. Brukte 3dager på å ta begge på v8'ern. Det var et sikkelig shit arbeide.. Blir nok å kombinere det med å ta ut motor neste gang det blir aktuelt.

Posted

Oiii! Den sida der hadde skikkelig fine priser, trur jaggu det eg teke å bestille nye motorfeste, girkassefeste og begge hardyplatene  :D Blir jo under halve prisen for det i Norge! Er det nokon som kan sjekke at Lemförder nr. 1264110215 er den samme plata som i repsettet A1264100415 ?