kimlillebo Posted June 5, 2015 Posted June 5, 2015 Hei, Tenkte bare å informere om at jeg har nettopp installert Dension Gateway 500S BT i min Mercedes R-klasse W251 2007 modell. Jeg har også installert DAB uniten. Etter 4-5 timer med forsking så fikk jeg dette til, og det virker nå sømløst. Jeg har DAB og Bluetooth som gjør at jeg kan spille musikk fra spotify trådløst via bluetooth. Dette fungerer veldig bra, og om der er noen som trenger hjelp er det bare å sende meg en PM. Noen tips som jeg lurte på men fant ut av til slutt: 1. Les bruksanvisningen FØR du begynner. 2. "Gammel" Optisk kabel som står i Command, samt kabel som står i original montert CD changer i hånskerommet blir ikke benyttet ved ny løsning. Dere trenger kun det "nye" optiske kabelsystemet. 3. Ny firmware må lastes ned på USB og installeres etter ferdig installasjon av systemet. Det virker ikke uten. 4. For å komme til menyvalg må man velge CD 6, og bruke piltastene "neste sang" for å gå videre i menyen. "OK" knappen fungerer ikke. Jeg forsøkte først å få en leverandør til å installere dette for meg, men de fikk det ikke til. Så jeg tok sjansen på å kjøpe dette og forsøke selv. Så det er mulig Youtube og mbentusiastklubb er gode kilder til å finne ut hvordan ting skal demonteres. * Jeg har ikke noe med salg av dette utstyret å gjøre, dette er kun for å fortelle at det ER mulig å få mer funksjonalitet i en ellers så gammeldags COMMAND unit. Bilen er nå betydelig hyggeligere Mvh Kim Lillebø Quote
CLS_Bjørn Posted August 1, 2015 Posted August 1, 2015 Hei, Har selv en Comand NTG1 og ser etter muligheter for å "modernisere" uten å bytte ut hele spilleren. Minstekrav er å kunne bruke Spotify + Handsfree. Fortsatt litt sjokkert at NTG 2.5 ikke har dette. Spørsmål: Fjernet du CD-veksleren? Leser med Dension Gateway 500S BT GW52MO2 at dette er ikke nødvendig. God helg, Bjørn Quote
KALLEK Posted February 21, 2016 Posted February 21, 2016 Hei Er det Comand APS NTG 1 i din R klasse? Quote
Recommended Posts