Guest ingeh Posted April 18, 2005 Posted April 18, 2005 er nedsittet, og vært med i snart 300000km. Har lyst å få "heist" det opp, er det mulig å løsne det og "fore" oppunder med noe? Er elektrisk justerbart, men det løfter ikke noe i bak-kant av setet, skal det gjøre det?Virker som den bare hever seg foran. Ellers er setene/intr helt og fint grått skinn. Så det vil jeg gjerne beholde. Noen ideer eller formaninger? Quote
Guest Jørn-Flemming Posted April 18, 2005 Posted April 18, 2005 er nedsittet' date=' og vært med i snart 300000km. Har lyst å få "heist" det opp, er det mulig å løsne det og "fore" oppunder med noe? Er elektrisk justerbart, men det løfter ikke noe i bak-kant av setet, skal det gjøre det?Virker som den bare hever seg foran. Ellers er setene/intr helt og fint grått skinn. Så det vil jeg gjerne beholde. Noen ideer eller formaninger?[/quote']Det er mulig å kjøpe nye fjærkjerner og stoppingsinnlegg til disse setene. Jeg har ikke EPC'en her jeg sitter nå, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med delenummer og priser før ev i morgen. Ellers er det sikkert mulig å bygge opp en del under der. Men jeg prøvde en gang på en Volkswagen jeg hadde, og skjønte fort at møbelstopping er et fag, og at det ikke bare var å putte noe skumgummi her og der. Setet kjentes ut som om jeg satt på en vedstabel. Med el-sete kommer du uansett ikke så lett til! Er faktisk ikke sikker på om setene hever/senker seg i bak-kant også på første serie (pre 85. ) men vil tro det. WIS'en nevner i hvert fall kun med heis i begge ender. Dersom det er mulig å vippe betjeningsbryteren i bakkant har du nok en heis der også. Den bakre heisen kan av og til kile seg/ha lite rom å operere på dersom setet kjøres bakover et stykke, men det er vel fare for at det er motoren. Du får ev ta ut setet og se på motorene/ledningene og måle om de får strøm. (Det er fire motorer under der). Quote
Recommended Posts