Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei har vært å kjøpt meg en Mercedes Benz W211 2003 Modell 220CDI Avantgarde Automatgir, og har idag registrert meg som medlem her hos dere for å bla. Få litt informasjon bilen er mye lavere bak enn foran, altså avstanden mellom dekket og hjulbuene er 3-4 cm mindre bak enn det det er foran, forhandler og andre bekjente mener det er ganske så normalt på disse utgavene, men samtidig så er bile ikke så veldig stiv i bakant, både under kjøring og når du presser den nedover med hånda på bagasjeluken. Hva kan være årsaken her utifra deres erfaring, er gummiklossene fra Biltema noe å anbefale? er veldig usikker på om det er airmatic/luftfjæring på denne men tror ikke det er det.

Andre tingen er at bilen trekker litt til høyre ved kjøring, hva kan det være utenom lufttrykk? For det skal jeg fylle på imorgen da jeg nettop kom hjem etter å ha kjøpt bilen.

Lurer også på om det er kjede eller Regreim på disse?

Det er litt rust på hjulbuene på bilen så lurer om dere vet om noen som reparere dette rimelig i Oslo området?

Når det er sagt, når jeg åpner panoramataket på bilen så er det klips helt foran/ en av de som løfter opp (vindavviserern) på taket når soltaket åpnes, som bare stikker ut/ er defekt, den ser hel og lik den andre ut men stikker ut med en gang man åpner taket, så jeg må evt holde den igjen når jeg lukker taket tilbake, noen som har vært borti dette? Hva av smøringsmidler anbefales for å smøre skinnene på soltaket på denne? Når klipsen er reparert?

Det er mye her jeg burde spørre forhandleren han visste lite:-)

Takker for alle svar og håper på å finne ut av dette raskest mulig.

Posted

Velkommen som medlem.

Har eid en W211 2007 i et år, og uansett hva folk sier så er din magefølelse rett. Bilen skal være i vater. Skal ikke være lavere bak såfremt den ikke er lastet tungt.

Kan være det er feil fjær foran siden den er høyere foran. Avantgarde fjæring er lavere - så hadde tatt en titt.

Anbefaler også at du sjekker når siste service er tatt på girkassen. Hvis ingen indikasjoner eller tegn på at dette er utført, så ta det så snart som mulig (skal tas hver 60.000km).

Posted

Bilene ER lavere bak enn foran. For å måle nøyaktig riktig høyde, parker på plan asfalt. Mål deretter avstand fra bakken og opp til jekkfester (under kanalene). Der får man indikasjon på hvorvidt bilen er i rett høyde eller ikke.

Guest alexanderst
Posted

" Hva av smøringsmidler anbefales for å smøre skinnene på soltaket på denne? "

For å sitere dette. Jeg brukte WD40, som er en spray. Bruk heller denne regelmessig istedet for gris. Gris samler møkk og støv når taket er oppe, og dette sliter på motoren til panoramataket.

Hadde en del knirking i kupeen, og luggete tak når jeg åpnet det. Etter en runde WD40 har begge problemene forsvunnet helt, og panoramataket fungerer ypperlig igjen :)