Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det er skrevet om dette før, men jeg tenkte å dele min erfaring med en cdi som ikke vil starte.

Bilen reagerte på startgass, men ville ikke starte som normalt. Etter masse kjøring på starteren,

startet den tilslutt, men etter å ha stoppet den og ventet 30 sekunder, så var den som før. På

denne motoren ligger matepumpen over høytrykkspumpen, med en vertikal gjennomsiktig plast-

slange som mater diesel til denne. Matepumpen er merket med pil inn og ut. Jeg dro tilbake den

svarte hylsen som dekker plastslangen mellom filter og matepumpe, men så ingen luftbobler da

jeg omsider hadde fått start igjen. Derimot så jeg masse luft i slangen mellom matepumpen og

høytrykkspumpen så jeg fikk mistanke til de nå så velkjente"O"ringene på slangekoblingene og

skiftet begge på matepumpen og den på dieselfilteret. (Skiftet også dieselfilter). Bilen startet

etter litt kjinning for å fylle filteret og det kom kun diesel i slangen, uten spor av luft. Siden har

den fungert. Jeg antar at det var "O"ringen nærmest matepumpen på røret mellom filter og pumpe

som var den egentlige synderen siden jeg ikke så luft ut fra filteret, bare etter pumpen.

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...