Gujoni Posted June 2, 2015 Posted June 2, 2015 Det er skrevet om dette før, men jeg tenkte å dele min erfaring med en cdi som ikke vil starte. Bilen reagerte på startgass, men ville ikke starte som normalt. Etter masse kjøring på starteren, startet den tilslutt, men etter å ha stoppet den og ventet 30 sekunder, så var den som før. På denne motoren ligger matepumpen over høytrykkspumpen, med en vertikal gjennomsiktig plast- slange som mater diesel til denne. Matepumpen er merket med pil inn og ut. Jeg dro tilbake den svarte hylsen som dekker plastslangen mellom filter og matepumpe, men så ingen luftbobler da jeg omsider hadde fått start igjen. Derimot så jeg masse luft i slangen mellom matepumpen og høytrykkspumpen så jeg fikk mistanke til de nå så velkjente"O"ringene på slangekoblingene og skiftet begge på matepumpen og den på dieselfilteret. (Skiftet også dieselfilter). Bilen startet etter litt kjinning for å fylle filteret og det kom kun diesel i slangen, uten spor av luft. Siden har den fungert. Jeg antar at det var "O"ringen nærmest matepumpen på røret mellom filter og pumpe som var den egentlige synderen siden jeg ikke så luft ut fra filteret, bare etter pumpen. Quote
Recommended Posts