Enebakk Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Syns jeg så det nye skilte med N på rød bakrunt ista på en Skåda som sto utafor en skåda forhandler i Oslo. Er det noen som vet noe om de har kommet eller er det jeg som hvar full Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Jeg har hørt de skulle komme 1. November, og det var meningen jeg skulle stikke oppom 'tilsynet og sjekke om jeg kunne få de nye, men pga diverse omstendigheter så har jeg ikke rukket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enebakk Posted November 6, 2006 Author Share Posted November 6, 2006 Da hvar det riktig det jeg så da får dra å hente nye skilt til Ml´en hmm får man de nye skilta til vare biler også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Har sett ett par biler idag,med de nye skiltene. Skikkelig stygge var de. Greit med den blå kanten på venstre side,men de har forandret utseende på tall og bokstaver også.Å det så ikke bra ut. Lurte på å ordne meg sånne jeg å.men etter å ha sett de,så vet jeg ikke lenger.Kommer ihvertfall til å avvente ett event. bytte en stund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning Larsen Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Er det de med blått felt med nasjonalitetsmeke??? Har de endelig kommet?? Yippiii..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Er det de med blått felt med nasjonalitetsmeke??? Har de endelig kommet?? Yippiii..... Tror ikke du sier yippiii... når du ser de Så nesten ut som Finske skilt. Helt annen utforming på bokstaver og tall,enn det er på dagens skilt. Jeg likte de ikke.Men,men. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enebakk Posted November 6, 2006 Author Share Posted November 6, 2006 Er det de med blått felt med nasjonalitetsmeke??? Har de endelig kommet?? Yippiii..... Tror ikke du sier yippiii... når du ser de Så nesten ut som Finske skilt. Helt annen utforming på bokstaver og tall,enn det er på dagens skilt. Jeg likte de ikke.Men,men. Syns de så tøffe ut jeg men jeg har ikke fått studert de enda da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning Larsen Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Nei har ikke sett dem. Men gikk ut i fra at de har samme utforming og tekst type som EU skiltene???? Har de ikke??? H`n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Jeg har de nye skiltene på bilen min. Det er både en "N" og norsk flagg på blå bakgrunn. Måtte passe på å få med dette da jeg kjøpe to-elvern... Mangler bare skiltplater fra klubben nå, så blir det helt topp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Nei har ikke sett dem. Men gikk ut i fra at de har samme utforming og tekst type som EU skiltene???? Har de ikke??? H`n Nei, da hadde de jo vært greie! På det blå feltet er det en hvit "N" nede og et lite liggenede (malplassert) Norgesflagg. Så langt ganske greit. Men det verste er jo som andre her også har nevnt, at bokstavene og tallene er tynne og usedvanlig stygge. Ser rett og slett pinglete ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Jeg har de nye skiltene på bilen min. Det er både en "N" og norsk flagg på blå bakgrunn. Måtte passe på å få med dette da jeg kjøpe to-elvern... Mangler bare skiltplater fra klubben nå, så blir det helt topp Har ikke sett noen bestilling! I følge BOS Jessheim er det samme mål på nye og "gamle" skilt, så skiltplatene vi har kan brukes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Så flere biler med de nye skiltene på vei hjem fra jobb i dag, og ble litt usikker på om jeg gidder å skaffe meg dem likevel..... Var ikke så fine akkurat, men kan jo være når jeg blir vant til dem....? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Så flere biler med de nye skiltene på vei hjem fra jobb i dag, og ble litt usikker på om jeg gidder å skaffe meg dem likevel..... Var ikke så fine akkurat, men kan jo være når jeg blir vant til dem....? Det var ikke mange som hadde de nye skiltene første dagen jeg kjørte rundt i S211-en. Tror det var mange som trodde jeg var "håndverker med utenlandsk bil" på vei til nytt jobboppdrag... BTW, er det noen som vet hvordan jeg demonterer skiltplatene? Skiltplata har en ytre ramme som går rundt den nedre delen av skiltet som er klipset på. Er det bare å røske ut denne og ta ut skiltet? Kanskje jeg kan bare erstatte den løse ramma med den nye med "klubblogo"? FrodeS, jeg har ikke sendt bestilling ennå. Må bare bestemme meg om jeg skal ha ramme eller streamer på bakruta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Våre skiltrammer har ikke en løs ramme, så du må nok skru av hele plata og bytte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 BTW, er det noen som vet hvordan jeg demonterer skiltplatene? Skiltplata har en ytre ramme som går rundt den nedre delen av skiltet som er klipset på. Er det bare å røske ut denne og ta ut skiltet? Den jeg hadde vippet man bare opp i underkant. Den var hengslet i overkant. Det var denne typen: FrodeS, jeg har ikke sendt bestilling ennå. Må bare bestemme meg om jeg skal ha ramme eller streamer på bakruta... Ja takk, begge deler heter det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Stilig med streamer nederst på bakruta! Hvor for man tak i blanke skiltrammer mon tro? Det passer jo bra sammen med sølvgrå bil... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Stilig med streamer nederst på bakruta! Hvor for man tak i blanke skiltrammer mon tro? Det passer jo bra sammen med sølvgrå bil... De på bildet kjøpte jeg faktisk på Biltilsynet på Risløkka, sammen med skiltene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon Bertelsen Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Har dere en fremtidig klassiker, så tenk på at bilen én dag er veteran. Da er det sannsynligvis mest stas å ha skiltene som var tidsriktige den gang bilen ble produsert. Nye skilt kan man skaffe seg på dagen, de orginale kan man sannsynligvis aldri skaffe igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 FrodeS, jeg har ikke sendt bestilling ennå. Må bare bestemme meg om jeg skal ha ramme eller streamer på bakruta... Nå skjønte ikke jeg helt hva du mente her. Du skulle ha 2x skiltplater, 2x små streamere til siderutene bak, og 1x stor streamer til bakruta, stemmer det? Skulle bli 220,- + frakt. Hvor skal du ha det levert? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Har dere en fremtidig klassiker, så tenk på at bilen én dag er veteran. Da er det sannsynligvis mest stas å ha skiltene som var tidsriktige den gang bilen ble produsert. Nye skilt kan man skaffe seg på dagen, de orginale kan man sannsynligvis aldri skaffe igjen. Det er et godt argument, men mine skilter er såpass slitt at det svarte på tall og bokstaver er borte flere steder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Jeg har planlagt å bytte skilt på min bil lenge, men har utsatt det i påvente av flagg og N-merke. Nå er jeg riktignok, som så mange andre, ikke helt fornøyd med utseendet på de nye skiltene, men siden jeg har et ettall i skiltnummeret mitt så passer det ikke inn i hverken støtfanger eller mellom lyktene bak. Dette har irritert meg så lenge jeg har hatt bilen, og blir nok rettet på i forbindelse med restaureringen/renoveringen nå i vinter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Nå skjønte ikke jeg helt hva du mente her. Du skulle ha 2x skiltplater, 2x små streamere til siderutene bak, og 1x stor streamer til bakruta, stemmer det? Skulle bli 220,- + frakt. Hvor skal du ha det levert? Nå bremser vi litt før svingene her Den streameren Trond Erik har på bakruta. er den den store eller lille streameren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Nå skjønte ikke jeg helt hva du mente her. Du skulle ha 2x skiltplater, 2x små streamere til siderutene bak, og 1x stor streamer til bakruta, stemmer det? Skulle bli 220,- + frakt. Hvor skal du ha det levert? Nå bremser vi litt før svingene her Den streameren Trond Erik har på bakruta. er den den store eller lille streameren? Det er den (altfor) lille. Må jo ha såpass at folk bak deg kan lese hva som står. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank O Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 For dei som ikkje har sett dei nye skilta enda: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enebakk Posted November 7, 2006 Author Share Posted November 7, 2006 For dei som ikkje har sett dei nye skilta enda: Syns de så helt greie ut jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts