Diesel Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Har en 02 S210 E320 CDI. Den mister kraft, kommer bare opp i ca 3000 rpm på bånn gass i N. Den girer ikke ned ved kick down heller, bare øker sakte. Det merklige er at den virker normalt( har full kraft) de første par milene, så plutselig bare mister den kraft. Stopper jeg og slår av tenningen, er den normal igjen noen minutter. Det skal legges til at det har regnet kraftig de siste dagene og kjøringen har vært på veier med mye vann. Er det noen der ute som kan stille en diagnose? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Hei! Høres ut som om bilen din går over i "nødprogram" etter en par mils kjøring. Siden den går greit igjen etter ny start,men går over i "nød" igjen etter en stund,så må du nok innom ett BOS verksted eller ett annet verksted,som kan lese av feilmelding gjennom star-diagnosen på bilen din. Helt håpløst å leite eller gjette seg frem til hva dette kan være. Lykke til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Bredesen Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Har en 02 S210 E320 CDI. Den mister kraft, kommer bare opp i ca 3000 rpm på bånn gass i N. Den girer ikke ned ved kick down heller, bare øker sakte. Det merklige er at den virker normalt( har full kraft) de første par milene, så plutselig bare mister den kraft. Stopper jeg og slår av tenningen, er den normal igjen noen minutter. Det skal legges til at det har regnet kraftig de siste dagene og kjøringen har vært på veier med mye vann. Er det noen der ute som kan stille en diagnose? Jeg hadde akkurat samme problem med en E300 TDT, og da fant man ut at problemet skyldtes at en slange til intercooleren var sprukket. Dette er visst ikke et helt uvanlig problem, men det er helt sikkert en rekke andre muligheter fra bagateller til alvorlig elektronikkfeil, så dette må vel sjekkes ut på merkeverksted. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Kunne godt ha vært en sånn feil,men da hadde feilen hans vært konstant,å ikke vært "borte" en stund etter oppstart. Er nok en annen feil på denne bilen.En kompis med 220cdi opplevde det som du beskriver.Avhoppet slange fra intercooler. Bilen var i nødprogram helt til feilen var rettet. Det rare var at bilen var i nød etter reparasjon også. Men etter en stopp med nøkkel ut av tenning og ny oppstart,så var alt ok.Mye som kan gjøre at disse bilene går i nød. Derfor er det lettest å få lest av feilkoder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Har en nabo med en S210 270CDI med nøyaktig samme symptomer. Etter at han skrur av og på motoren så er den fin igjen. Skal høre med han hva han gjorde med bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diesel Posted November 8, 2006 Author Share Posted November 8, 2006 Var innom verkstedet i dag og fikk en kortavlesning på motoren. Mekanikeren fant ut at luftmassemåleren var gåen. Kjøpe ny (kr. 834) samt nytt luftfilter og byttet begge deler selv. Bilen gikk normalt etter bytte . får ta en lenger tur i morgen og sjekke om den er ute av nødprogrammet for godt. Dagen etter: Herlig prøvetur. går som en rakett og er ute av nødprog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.