Jump to content

E320 CDI som mister kraft...


Diesel

Recommended Posts

Har en 02 S210 E320 CDI. Den mister kraft, kommer bare opp i ca 3000 rpm på bånn gass i N. Den girer ikke ned ved kick down heller, bare øker sakte. Det merklige er at den virker normalt( har full kraft) de første par milene, så plutselig bare mister den kraft. Stopper jeg og slår av tenningen, er den normal igjen noen minutter. Det skal legges til at det har regnet kraftig de siste dagene og kjøringen har vært på veier med mye vann. Er det noen der ute som kan stille en diagnose?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Høres ut som om bilen din går over i "nødprogram" etter en par mils kjøring. Siden den går greit igjen etter ny start,men går over i "nød" igjen etter en stund,så må du nok innom ett BOS verksted eller ett annet verksted,som kan lese av feilmelding gjennom star-diagnosen på bilen din. Helt håpløst å leite eller gjette seg frem til hva dette kan være. Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Har en 02 S210 E320 CDI. Den mister kraft, kommer bare opp i ca 3000 rpm på bånn gass i N. Den girer ikke ned ved kick down heller, bare øker sakte. Det merklige er at den virker normalt( har full kraft) de første par milene, så plutselig bare mister den kraft. Stopper jeg og slår av tenningen, er den normal igjen noen minutter. Det skal legges til at det har regnet kraftig de siste dagene og kjøringen har vært på veier med mye vann. Er det noen der ute som kan stille en diagnose?

 

Jeg hadde akkurat samme problem med en E300 TDT, og da fant man ut at problemet skyldtes at en slange til intercooleren var sprukket. Dette er visst ikke et helt uvanlig problem, men det er helt sikkert en rekke andre muligheter fra bagateller til alvorlig elektronikkfeil, så dette må vel sjekkes ut på merkeverksted.

Link to comment
Share on other sites

Kunne godt ha vært en sånn feil,men da hadde feilen hans vært konstant,å ikke vært "borte" en stund etter oppstart. Er nok en annen feil på denne bilen.En kompis med 220cdi opplevde det som du beskriver.Avhoppet slange fra intercooler. Bilen var i nødprogram helt til feilen var rettet. Det rare var at bilen var i nød etter reparasjon også. Men etter en stopp med nøkkel ut av tenning og ny oppstart,så var alt ok.Mye som kan gjøre at disse bilene går i nød. Derfor er det lettest å få lest av feilkoder. :P

Link to comment
Share on other sites

Var innom verkstedet i dag og fikk en kortavlesning på motoren. Mekanikeren fant ut at luftmassemåleren var gåen. Kjøpe ny (kr. 834) samt nytt luftfilter og byttet begge deler selv. Bilen gikk normalt etter bytte :D. får ta en lenger tur i morgen  og sjekke om den er ute av nødprogrammet for godt.

 

 

Dagen etter: Herlig prøvetur. går som en rakett og er ute av nødprog.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...