Jump to content

varmeanlegg W210

Recommended Posts

Guest Singstad
Posted

Har en W210 220cdi 2001 ,  det er så dårlig fres i varmapperat vifta,,

kommer nesten ikke luft ut av dysene , klarer ikke å holde rutenefri for dugg

nå når det er så fuktig vær, har en W140 der er ikke dette noe problem,

er det noe galt med 210 en eller er det så dårlig.

bilen kan nok ikke brukes når det blir 20 minus :(

noen som mener noe om dette?????? :-k

Posted

Du må skifte pollen filter ca(200kr) den siter på pasasjer siden oppunder dæsjboret du må løsne på den plastik plata så ser du en boks inni der er pollen filtere dit

Guest Singstad
Posted

:) :D  Tusen takk jva , dette var flott :lol: :lol:

skal se på dette ja..

Posted

Pollen filterene sitter bak handskerommet.Så for å skifte disse må du ta ut hele innmaten i handskerommet.Ganske greit.Ta ut alle skruer du ser inne i der.Sitter en sammen med lyset inni der,som kan være litt kødd å se.De aktive kullfilterene(hvis du har dette da) sitter over den sparkeplata som er under dasjbordet på passasjersiden. Skru av denne plata,så ser du undersiden av ventilasjonshuset. To luker som åpnes med noen skyveskinner i plast. Vær nøye med å få disse lukene å skinnene ordentlig på plass igjen.Lett at de blir stående på skeive.Lykke til! :P

Posted

Pollen filterene sitter bak handskerommet.Så for å skifte disse må du ta ut hele innmaten i handskerommet.Ganske greit.Ta ut alle skruer du ser inne i der.Sitter en sammen med lyset inni der,som kan være litt kødd å se.De aktive kullfilterene(hvis du har dette da) sitter over den sparkeplata som er under dasjbordet på passasjersiden. Skru av denne plata,så ser du undersiden av ventilasjonshuset. To luker som åpnes med noen skyveskinner i plast. Vær nøye med å få disse lukene å skinnene ordentlig på plass igjen.Lett at de blir stående på skeive.Lykke til! :P

:shock: har 210 bilene 2 stk filtere?

både på min gamle 210 og faren min sin var den oppa for sparkeplata men det hvar ikke digitalt klima da har det noe å ?

Posted

Jeg har auto-klima,å der er det 4 stk filter. 2stk pollen-filter bak handskerommet og 2 stk aktive kullfiltere over sparkeplata.Vet ikke hvordan der er på manuell klima,men vil tro det er ganske likt.

Posted

På manuell klima sitter filteret oppunder dashen, på klimatronic sitter det som Jørn sier bak handskerommet. Mao, det er forskjellig ja...

Posted

Bare husk at vi snakker om to forskjellige typer filtere her. Ihvertfall gjør jeg det. POLLEN-filterene mine (2stk) sitter bak handskerommet, på toppen av ventilasjonshuset, OVER vifta og AKTIVT-KULLFILTER (2stk) sitter oppunder sparkeplata, på bunnen av ventilasjonshuset, UNDER vifta. Dette er da med auto-klima på 01mod S210. Sitter POLLEN-filterene på biler med manuell-klima UNDER dasjen altså?? Mine pollenfiltere som sitter OVER vifta filtrerer lufta FØR den kommer inn i ventilasjonshuset og vifta og til slutt inn i bilen. De AKTIVE-KULLFILTERENE (når de aktiveres fra knapp på klimadisplayet), filtrerer lufta for eksos og dårlig lukt,hvis man feks. kjører gjennom tunneller eller ligger bak en illeluktende gammel Sierra med slitne ventiltettninger :lol: :lol: . Funker som bare f... Har kjørt gjennom lange tunneller på Vestlandet i sommer,uten ett spor av eksoslukt i bilen. 8) Er det ikke slik på andre modeller også?

Guest Singstad
Posted

:D :D Byttet kupe filter i dag    helt annen fres i vifta no ja

blåser nesten hatten av no    flott takk for hjelpa alle sammen :) :)