MB C350e Posted May 30, 2015 Posted May 30, 2015 Hei, Er ny i MB verden, men venter nå spent på min C350Te med levering 20.august. Det slo meg at det kunne vært gøy å hente den direkte på fabrikk. Regner med at noen her på forumet har gjort tilsvarende. Er det noe jeg bare skal få gjort? Knut Quote
bige Posted May 30, 2015 Posted May 30, 2015 Gjør det !! Lev ut drømmen . Neste år blir det avgift på autobahn for utlenninger Quote
MB C350e Posted May 30, 2015 Author Posted May 30, 2015 Har snakket litt med selgeren på Autostern ullevål om dette, skjønner nå at jeg blir nødt til å gjennomføre Takk for svar. Quote
bige Posted May 30, 2015 Posted May 30, 2015 Husk vi på forumet FORLAGER info og myyyyyye bilder Quote
Toalmar Posted May 30, 2015 Posted May 30, 2015 Husk vi på forumet FORLAGER info og myyyyyye bilder Quote
E_S Posted May 30, 2015 Posted May 30, 2015 Gjør det !! Lev ut drømmen . Neste år blir det avgift på autobahn for utlenninger Den avgiften blir ikke rare greiene, det blir samme system som i f.eks. Tsjekkia og Østerrike. Ikke noe å være redd for.. Quote
MB C350e Posted May 30, 2015 Author Posted May 30, 2015 Da kommer det bilder og info så raskt jeg har skjønt opplasting her på forumet Takk for heads up! Quote
MB C350e Posted May 30, 2015 Author Posted May 30, 2015 Som oppfordret, så legger jeg ved noen bilder utvendig og innvendig. Interiør bildene er nesten korrekt, men jeg har ikke fått lagt inn AMG pakken på interiøret. Quote
KennethJ Posted May 30, 2015 Posted May 30, 2015 Gjør det !! Lev ut drømmen . Neste år blir det avgift på autobahn for utlenninger Den avgiften blir ikke rare greiene, det blir samme system som i f.eks. Tsjekkia og Østerrike. Ikke noe å være redd for.. Men kun for utlendinger kan den vel ikke bli..? Quote
Tor Erik Skaug Posted July 26, 2015 Posted July 26, 2015 Skal du hente i Bremen eller sindelfingen? Jeg har vært å hentet bil på begge steder Quote
MB C350e Posted September 5, 2015 Author Posted September 5, 2015 Hei igjen, jeg henter i Sindelfingen. Bilen ble noe forsinket, så jeg reiser å henter den på fredag førstkommende:-) Quote
hlieberg Posted September 10, 2015 Posted September 10, 2015 Hei igjen, jeg henter i Sindelfingen. Bilen ble noe forsinket, så jeg reiser å henter den på fredag førstkommende:-) Da blir det vel snart noen bilder og info om førsteinntrykk Hvordan fungerer egentlig hybridsystemet, har hørt litt forskjellig. Med korrekte innstillinger, kan man gå tom for den ekstra effekten el-motoren gir, eller skal man kunne ha full effekt hele tiden? Quote
MB C350e Posted September 13, 2015 Author Posted September 13, 2015 Hei! Det kommer bilder og info om førsteinntrykket:-). Hybridsystemet har jeg blitt litt kjent med på turen, fungerer veldig greit. Funderte på det samme, hva skjer med effekten når batteriet er tomt?. Så langt så er svaret at jeg neppe tror det blir noen problemstilling. Testet ut en funksjon som heter CHARGE (ikke via kabel, men motoren) , da jeg så at bilen kun hadde batteri kapasitet for ca 8 km igjen. Batteriet lader seg hurtig opp på denne settingen. Har ennå ikke satt bilen til lading med kabel. Så du vil alltid ha tilgang til full system effekt, uten noen problemer (min oppfatning). Jeg kan skrive under på at ved full systemeffekt så går det unna:-) Quote
MB C350e Posted September 13, 2015 Author Posted September 13, 2015 Legger ved noen bilder og kort beskrivelse fra turen. Reise rute Oslo - Hamburg - Stuttgart. Sindelfingen - Aalborg - Hirtshals -Larvik - Oslo Plukket opp bilen på fredagen som var i Sindelfingen. Reiste ned en dag i forkant med følgende rute Gardermoen- Hamburg - Stuttgart. Stuttgart er fint med mange fine plasser, endte også opp på en pr fest midt i sentrum i regi av MB:-), ble litt for bra fest med tanke på at jeg skulle hente og kjøre bilen til Aalborg dagen etter. Nok om det, hele opplegget på MB var veldig bra, ingen bilder fra fabrikken, da det var fotoforbud. Men jeg kan si at det var imponerende å se alle robotene i full drift (Vi fulgte produksjonen til E-klasse). Minne for livet:-). Lunsjen og oppfølgingen fra MB representanten var veldig bra gjennom hele dagen. Deretter var det bare å sette seg å vente på utleveringen av bilen fra en an mange teknikere som tok seg av dette. Tiden på gjennomgangen er veldig individuell, selv brukte jeg ca. 45 min. Kult å kjøre ut av porten fra fabrikken med splitter ny bil, men vi skulle en tur til MB museet etter avhenting og kom oss sent avgårde. Museet var veldig bra, men vi hadde som sagt litt begrenset med tid. Vi rakk igjennom hele "tårnet" og var klare for avreise ca. kl 17:00. Noe kø ut fra Stuttgart som forventet en fredag ettermiddag. Deretter var det bare å komme seg avgårde til Aalborg. (Med noen restriksjoner fra tekniker om å ikke overstige 5000 RPM eller 160 KM (ca.) de første 100 milene for innkjøring). Vi var fremme ca. kl 05:00 i Aalborg. Etter noen få timer på øyet, så bar det til Hirtshals med avreise kl 12:45 med Superspeed til Larvik. Ankomst og papirarbeidet var uproblematisk ("hyllevare") så denne prosessen var rask og effektiv. Turen fra Larvik til Oslo ble litt kjedelig, når man har blitt litt vant til en annen fartsprofil fra Tyskland og Danmark!! Kort oppsummert så kan jeg anbefale å hente bilen selv på fabrikk:-) Quote
MB C350e Posted September 13, 2015 Author Posted September 13, 2015 Håper jeg har tilfredsstilt minste kravet til bilder her på forumet:-) Quote
ClasT Posted September 14, 2015 Posted September 14, 2015 Flotte bilder Men du kjørte vel ikke på tyske export skilt her i Norge ?? Quote
Recommended Posts