RuneT Posted May 28, 2015 Posted May 28, 2015 Er blitt veldig glad i GL-en som jeg nå har hatt i ett år. Ble advart om at dette kan være dyrt å eie, men må si det har gått veldig bra Nå ar jeg solgt min egobil Alfa Romeo 159 som hadde motor 2,4jtdm med 210hk originalt. En kjempebil! Er for så vidt innstilt på en Alfa igjen, men skal innrømme at jeg tenker hardt på CLS som begynner å få greie priser etter hvert. Finner ikke mye om CLS her inne, men lurer på om noen likevel har erfaring på disse. Noe man bør unngå for eksempel? Er disse plaget med rust og er det spesielt dyre ting som kan skje? Har ikke bare tommeltotter, men skjønner at det begynner å begrense seg hva man kan utføre selv. Tenker makspris 280-290kkr, men også rimeligere. Er ikke redd km så lenge den er godt fulgt opp. Heller ikke så nøye på om det er bensin eller diesel, men liker jo godt 320-dieseln da.. Tips og skremmeskudd mottas med takk Quote
Marevan Posted May 28, 2015 Posted May 28, 2015 Er ikke det en pen Eklasse da? 211-varianten du tenker på? 211 er vel godt kartlagt her? Quote
Guest alexanderst Posted May 28, 2015 Posted May 28, 2015 Nå begynner du å bli kvalm her. GL og CLS på tunet? Neida, kjør på. Ser rått ut i innkjørselen Quote
RuneT Posted May 28, 2015 Author Posted May 28, 2015 Er ikke det en pen Eklasse da? 211-varianten du tenker på? 211 er vel godt kartlagt her? Er den bygd på 211? Har den flest deler til felles med den? Nå begynner du å bli kvalm her. GL og CLS på tunet? Neida, kjør på. Ser rått ut i innkjørselen Noen må kjøpe det gamle rasket som rikingene ikke vil ha lenger Min lille knallgule Lotus veier pent opp slik at størrelsen i gjennomsnitt ikke blir så ille Men jo.. jeg er usikker på om CLS er det jeg vil ha. Bør kanskje prøve en først. Jeg pleier jo bare å fleske til usett Quote
Sven Håkon Posted May 28, 2015 Posted May 28, 2015 Er ikke det en pen Eklasse da? 211-varianten du tenker på? 211 er vel godt kartlagt her? Er den bygd på 211? Har den flest deler til felles med den? CLS og 211 er i prinsippet samme bil, ja. Quote
Fredrik D. Posted May 28, 2015 Posted May 28, 2015 CLS 219, er samme som E-klasse 211 ja, ihvertfall teknisk... Men når du setter deg inn i CLS'n føles det som en helt annen bil synes jeg, selvom mye er likt Jeg er utrolig fornøyd med min CLS, det enste som er litt upraktisk er de små vinduene... Jeg som er 193cm i lengden opplever bilen som litt uoversiktlig da spesielt sladrespeilet tar mye av utsikten og skal jeg snakket med noen som står oppreist utenfor bilen må jeg dukke litt for å se hvem jeg snakker med Ellers en fortsatt utrolig pen og morderne bil til at de kom på veien i 2004/2005. Jeg har kun byttet til facelift LED baklykter da jeg synes det hever inntrykket av bilen betraktelig! Løp og kjøp Quote
Guest alexanderst Posted May 28, 2015 Posted May 28, 2015 Et tips til dere med 219: Endre til det rattet med 3 eiker fra faceliftmodellen. MYYE penere Quote
Stian Posted May 29, 2015 Posted May 29, 2015 Et tips til dere med 219: Endre til det rattet med 3 eiker fra faceliftmodellen. MYYE penere Men noen av oss med 219 liker ikke det rattet med 3 eiker. Ellers liker vi best 219 med bensin. Quote
RuneT Posted May 29, 2015 Author Posted May 29, 2015 Kom CLS med SBC-bremser eller var det slutt på det da den kom? Tenkte jeg skulle unngå det... Luftfjæring er det kanskje på alle disse? Jeg liker ikke 211 noe særlig, men det skyldes mest utseendet... Quote
Christoffer Posted May 29, 2015 Posted May 29, 2015 Er ikke standard med Airmatic på CLS, men jo større motor jo mer ekstrautstyr gjerne. Litt usikker på om den har SBC, men det forsvant vel på 2007 mod i likhet med 211 bilene? Solgte en slik bil for en i familien og den var helt knall å kjøre. Ganske lik 211 men utrolig mye stiligere og se på, både utvendig og innvendig (og jeg har 211 selv!) Ankepunkt som jeg opplevde: Siderutene går opp og ned et par cm når man åpner og lukker dørene for å tette ekstra, siden den ikke har rammer rundt vinduene - denne mekanismen fungerte fint foran, men bak hang den litt når man åpnet døren, slik at dørene lugget litt i åpningsøyeblikket. Jeg vil ikke si at den er plaget med rust, men i likhet med 211 så kan lakken slippe her også, pluss typiske gnissepunkter som i overgang mellom kanalskjørt og bakskjerm. Siste ting jeg opplevde er at den er litt trang i baksetet hvis sjåføren er høy. Er sjåføren normalt høy så sitter man som en konge bak. Quote
Gissmo Posted May 29, 2015 Posted May 29, 2015 Har hatt en 2006 320CDi i 3 år og har nå en 2006 55 AMG. Har også hatt 2n W211 270CDI, og har nå en S211 320 4M. CLS har riktig nok plattform fra E, og samme dashbord bla. Ellers så kan ikke disse bilene sammenlignes! for 280.000 så vil du få et fint eksemplar av en 320 eller 350. Lite utgifter på vedlikehold, ingen problemer med rust! Vil nok ha en slik bil også om 5 år Quote
ClasT Posted May 29, 2015 Posted May 29, 2015 Jeg hadde SBC-bremser på min 06 modell. Airmatic er ekstra, kun std. på 500 + 55/63. Quote
Sven Håkon Posted May 29, 2015 Posted May 29, 2015 CLS har riktig nok plattform fra E, og samme dashbord bla. Ellers så kan ikke disse bilene sammenlignes! Utdyp gjerne her. Andre seter og mer sportslig oppsatt understell er vel den største forskjellen når man kjører bilene? Quote
Gissmo Posted June 5, 2015 Posted June 5, 2015 CLS har riktig nok plattform fra E, og samme dashbord bla. Ellers så kan ikke disse bilene sammenlignes! Utdyp gjerne her. Andre seter og mer sportslig oppsatt understell er vel den største forskjellen når man kjører bilene? Har vell lest et sted at CLS er 70% stivere enn E. Har i dag E og CLS, og det er to verdener. Sitter også lavere, annen kjøreopplevelse. Med bind på øya så vil jeg tro at du merker forskjell. Quote
Guest alexanderst Posted June 5, 2015 Posted June 5, 2015 CLS har riktig nok plattform fra E, og samme dashbord bla. Ellers så kan ikke disse bilene sammenlignes! Utdyp gjerne her. Andre seter og mer sportslig oppsatt understell er vel den største forskjellen når man kjører bilene? Har vell lest et sted at CLS er 70% stivere enn E. Har i dag E og CLS, og det er to verdener. Sitter også lavere, annen kjøreopplevelse. Med bind på øya så vil jeg tro at du merker forskjell. Hvilken mener du er best? Quote
Gissmo Posted June 10, 2015 Posted June 10, 2015 CLS har riktig nok plattform fra E, og samme dashbord bla. Ellers så kan ikke disse bilene sammenlignes! Utdyp gjerne her. Andre seter og mer sportslig oppsatt understell er vel den største forskjellen når man kjører bilene? Har vell lest et sted at CLS er 70% stivere enn E. Har i dag E og CLS, og det er to verdener. Sitter også lavere, annen kjøreopplevelse. Med bind på øya så vil jeg tro at du merker forskjell. Hvilken mener du er best? etter å hatt 2 av hver så ville jeg i dag valgt CLS, men det må sies at jeg kun har hatt diesel i E-klassen. Quote
CLS_Bjørn Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 Kjøpte min første mercedes i januar, en 2008 CLS 320 diesel med AMG styling. Er helt Frelst jeg nå. Føler meg som en konge, og blir i godt humør med engang jeg setter meg bak rattet. Å kjøre til og fra job er bare deilig. Valget sto mellom Mercedes C,E,CLK (<300,000). Prøvekjørte de alle sammen. Gode de, MEN,,,,,,,,,,,, Hjertet falt for CLS når jeg en dag på finn.no så jeg en CLS til 290k, hadde kjørt 148,000km. Prøvekjørte denne og en uke senere var den min. Har ikke angret en dag siden. Er 193cm høy og føler at det er ikke mulig å sitte i baksetene, men foran er det mye plass. (digg med soltak). Anbefaler å ha Airmatic i det minste. Flott bil som kan få en del oppmerksomhet (ikke alltid positivt), ser ut som den er ny og modern enda, fremtidig klassiker? Ville glatt anbefalt hvem som helst å kjøpe en CLS hvis man har en annen bil som er mer "praktisk". Bad boys sitat "A silver dick with 4 chairs in it", Quote
Stian Posted June 16, 2015 Posted June 16, 2015 Ville glatt anbefalt hvem som helst å kjøpe en CLS hvis man har en annen bil som er mer "praktisk". Hmm. CLS er den praktiske bilen min, men vi er jo bare fire i familien. Mangler du hengerfeste på din? Quote
CLS_Bjørn Posted August 1, 2015 Posted August 1, 2015 Hei, Har ikke hengerfeste nei, dessverre. Er din synlig? Avtagbar? Vet ikke om det er mulig på Sport/Amg bak-fangeren...... Bagasjerommet er enormt! Praktisk sånn sett for en limo Upraktisk at baksetene går ikke ned,, og skinnseter kontra bikkje, (småtteri egentlig) Vurderer å bytte ut "gamle" bil nr2 med en B-klasse eller en C-klasse. Quote
Recommended Posts