Jump to content

Styresnekka lekker på min W126

Guest ingeh

Recommended Posts

Guest ingeh

Hvordan angriper man dette problemet best?

Verksted? Finnes det bytte snekker? Passer de fra andre MB?

Har kjøpt rep. sett, og tenkt å ha den på verksted, blir det bra igjen?

Som nytt?

Guest Jørn-Flemming
Hvordan angriper man dette problemet best?

Verksted? Finnes det bytte snekker? Passer de fra andre MB?

Har kjøpt rep. sett' date=' og tenkt å ha den på verksted, blir det bra igjen?

Som nytt?[/quote']Ach so viele fragen auf einmal? Skal vi se:

Hvordan angriper man dette problemet best? Verksted?
Kommer an på hvor god du er til å skru. Snekker er ikke for hvermannsen - det er hårfine toleranser mht å justere de bevegelige delene i forhold til hverandre. Hvis du kan tysk finner du en god beskrivelse her: http://www.mercedesclubs.de/scriptdaten/vdhforum/DCForumID1/4522.html
Finnes det byttesnekker? Passer de fra andre MB?
Tror ikke det gjør det gjennom MB? Nye mener jeg koster om de 8.000 ca. Men snekker fra andre kan ofte passe' date=' særlig W116, 123 og 107 serien så vidt jeg vet.
Har kjøpt rep. sett, og tenkt å ha den på verksted.
Lurt!
blir det bra igjen? Som nytt?
Hvis ikke det er mye annet som er slitt i snekken så blir det helt bra - men i så fall får du nok høre det fra verkstedet. Mindre lekkasjer kan du imidlertid ofte hemme betraktelig/fjerne ved å bruke tilsetningsstoffer i servoljen - f.eks. "Omega".

Guest Jørn-Flemming
Kenneth på Berg's' date=' overhaler ikke han snekker :idea: :?:[/quote']Det er meget mulig. Jeg har fått tilbud fra Automekanikeren i St. Hallvardsgate i Oslo. De anslo et utlegg på oppunder kr 5.000 for jobben.

Kenneth på Berg's' date=' overhaler ikke han snekker :idea: :?:[/quote']Det er meget mulig. Jeg har fått tilbud fra Automekanikeren i St. Hallvardsgate i Oslo. De anslo et utlegg på oppunder kr 5.000 for jobben.

Mener å huske Kenneth var billigere. Kenneth bytter ikke bare pakninger og slikt, han sørger også for at eventuell slark blir borte uten å bytte hele innmaten. Det kan sikkert lønne seg for deg å ta ut snekka selv, det er en drittjobb men...

Guest ingeh

hei igjen, takker for respons.

men har den på verksted idag, og de ringte meg istad og fortalte jeg trenger noen paralell stag? Er det noe i forbindelse med servo/styresnekke? Eller er det noe annet, den er på EU kontroll samtidig.

Han jeg snakket med var ikke han som driver med bilen.

Flere gode ideer?

Guest Jørn-Flemming
hei igjen' date=' takker for respons.

men har den på verksted idag, og de ringte meg istad og fortalte jeg trenger noen paralell stag? Er det noe i forbindelse med servo/styresnekke? Eller er det noe annet, den er på EU kontroll samtidig.

Han jeg snakket med var ikke han som driver med bilen.

Flere gode ideer?[/quote']Parallellstaget er vel det lengste staget du har i styringen, og er ikke en del av snekken.