Stjerneglis Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Har nettoppp vært i kontakt med importøren med spørsmål om understellsbehandling av min S211. Jeg ble satt over til en kundebehandler hos bilskadesenteret på Grorud. Her er tilbakemeldingen jeg fikk: 1) Det er greitt med understellsbehandling hvis dette blir gjort skikkelig med voksbaserte midler av et seriøst antirustfirma, f.eks Tectyl eller lignende. Bitumen (asfaltbaserte midler anbefales ikke). Man mister ikke rustgarantien. Jeg spurte etter et dokumentasjon for dette mhp garantien, men fikk beskjed om at dette finnes ikke. 2) Alle Mercedes solgt i Norge blir ekstra rustbehandlet i Tyskland før bilene kommer hit til landet. 3) W/S211 biler produsert etter mai 2003 er galvaniserte. Synes svaret fra Bos var greitt, selvom jeg personlig har hørt noe annet når det gjelder pkt 3). Jeg skal ta kontakt med et Tectyl firma og høre om hva de kan tilby. Mener bestemt at slitelaget de legger på under bilen og i hjulhusene er asfaltbasert? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjest Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Svaret du fikk på punkt nr 3 stemmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted November 6, 2006 Author Share Posted November 6, 2006 Det er mulig jeg blander litt her. Alle S/W211 produsert etter mars 2004 har i allefall nanolakk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 M.h.t. punkt 2. Min ble ekstra behandlet på BoS-regning etter at den var kommet til landet.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tin Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 M.h.t. punkt 2. Min ble ekstra behandlet på BoS-regning etter at den var kommet til landet.... Fikk du vite hvor dette ble gjort? Av BOS selv eller satte de bort jobben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Det ble gjort av Tuff Cote Dinol som driver med understellsbehandling bare et steinkast unna BOS Rogaland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts