Frode Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Da har jeg fått samlet meg til å legg ut et par bilder og litt info over bilen min. Bilen er en 1991 Mercedes-Benz 300 TE-24 Sportline Km: 280000 Ble importert til Norge sent på 90 tallet, jeg kjøpte den høsten 2000, stort sett blitt godt behandlet av forriger eiere(en i Tyskland og en i Norge før meg). Utstyr: • Automatisk høydejustering på bakaksel • Svart sportline skinninteriør • AMG alu-felger 8 x 18" ET31mm fremme, og 9 x 18" ET36 Bak (originale 210 AMG felger) med 225/40 og 245/35 Michelin sommerdekk • Brembo/Porsche 320mm perforerte/ventilerte skiver fremme, 4stemplet Brembo/Porsche kalippere (fra en 911/993 Turbo 95-98 modell). • Standard 2 stemplede kalippere og 278mm ventilerte skiver bak. • Elektriske seter både fører og passasjer. • Airbag både fører og passasjer. • Senket 40mm +(originalt sportline bare 32mm ) med H&R fjærer og bilstein sprint dempere fremme. • 4 x Elektriske vinduer + elektrisk soltak • Elektrisk oppvarmede og justerbart speil på høyre side • Lyktespylere / viskere • Sterero: Kicker frontsett, Pioneer Stereo, 3 x 1Farad kondensatorer, 2 forsterkere(Phillips og Kicker) 12” Rockford sub, 1Gauge Stinger kabel til alt fra dynamo til helt bak i bilen++++........ • A/C • Selv låsende bakluke • 5-trinns automatgir(Nå byttet med en 4 trinns automat som tåler mer juling.... ) • Originalt Fargede ruter + diverse sotefilm i tilegg • Sportsunderstell med alle stagene i bakhjulstilling i polyrethane…. • 500E lykteglass til hovedlys, klare hvite blinklys fremme og på siden med klare/blå Diadem pærer. • Rails og skinner på tak. • Cruisekontroll • Baklykter I fargene rød/sort/rød. • Defa Alarm med startsperre og vindus - sensor……… • Defa warm up med batterilader og motor/coupevarmer Til info: bilen hadde original telefon i midtarmlene og kostet ca 967000,- Nok i 1991..... Har også gjort et par ting med motor+++ Det er skjedd en god del siden disse bildene ble tatt, for det første er det rustfritt 2,5/3" eksosanlegg med race katalysator montert, motor er overhalt og portet. Det var original telefon i bilen, denne er fjernet for den virket jo ikke lenger(gammel NMT sak) rommet er brukt til plassering av kondensator for stereoanlegg..... Her ser dere hvordan understellet så ut for ca en mnd siden..... Bilen er sprøytet med Sagkjedeolje de siste årene og det ser ut til å funke greit... Her er et midlertidig bilde av motorom, dette ble tatt under montering av motor...kommer tilbake mer noen bilder når alt er ferdig.....når enn det er.... Bilder av interiør, stereo etc vil komme.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 Strøken vogn!!! Imponerende jobb du har gjort med motor også.Ingen skam å åpne panseret med ett slikt motor-rom! Ser frem til flere bilder Frode! Stå på videre,dette er moro å se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted November 12, 2006 Author Share Posted November 12, 2006 Hyggelig å høre.!. Er langt fra ferdig, mye som gjenstår......håper jeg begynner å gå mot noe fornuftig til landstreffet neste år.... Bilder vil komme etterhvert... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 Åssen går det her da?? Fått gjort noe mer? Venter fortsatt på bilder da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2641 Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 wow Nydelig motor rom du har der! Hva har du gjort med eksos manifoldene? lakkert? Hvordan er det pris-messig og overhale en M104? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted January 2, 2007 Author Share Posted January 2, 2007 Åssen går det her da?? Fått gjort noe mer? Venter fortsatt på bilder da Har ikke fått gjort noe mer, det er fullt kjør oppe i klubbhuset, så jeg venter til de begynner å bli ferdige før jeg hiver opp bilen der igjen for å gjøre noe mer....... Håper å få den ferdig til "vårløysinga".... wow Nydelig motor rom du har der! Hva har du gjort med eksos manifoldene? lakkert? Hvordan er det pris-messig og overhale en M104? Manifoilene er lakkert (Wurth lakk som skal tåle 650grader), har ikke kjørt så mye ennå og ikke så veldig hardt heller, men det ser ut til at lakken holder foreløpig..... Du kan regne med ca 20 - 25 lapper for full overhaling av en M104 hvis du slipper å bytte kammer, borre sylindrene etc.... da får du den tilbake som ny, fy f så deilig det er å høre en M104 svive uten antydning til vibrasjon eller tikkelyder... Og du kan regne ca dobbel pris eller mer hvis du leverer bilen inn til feks BOS..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted January 2, 2007 Share Posted January 2, 2007 Leser ikke folk MBtidene eller ??? står jo der hva som er gjort Gleder meg til Del 2 Legg gjerne ut bilder her på nettet også i farger... Og jeg har lurt litt på å lage ett "felles" bildelager samt film lager for MBE hvis det er av interesse... har SDSL linje samt nok lagerplass Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2641 Posted January 2, 2007 Share Posted January 2, 2007 Leser ikke folk MBtidene eller ??? står jo der hva som er gjort Hvis det står i det siste nummeret så har jeg ikke fått det enda! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted January 2, 2007 Share Posted January 2, 2007 Leser ikke folk MBtidene eller ??? står jo der hva som er gjort Hvis det står i det siste nummeret så har jeg ikke fått det enda! Det forklarer saken ja Står der alt som er gjort opp til motor skal inn i bil igjen ca... motor står på en biltema "wannabemotorbukk" og venter på att motor rom m.m skal klargjøres... det kommer da i del 2 så vidt jeg forsto... I del 1 står det greit forklart hva som er gjort med motor iht demontering, sliping, porting, lakking m.m.... Du har noe å glede deg til.... syntes siste nummer av MBT var knallbra.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 Den lakken du har brukt på manifoilen, Frode. Har du noe mer info om den... navn, osv. Er det spraylakk? Jeg har en gammel ovn som skal males... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 Den typen info er litt mangelfull i MBT, står bare Spesiallakk fra Wurth som skal tåle 650 grader... Du får ta det med neste del da Frode... all info om alt som er brukt hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted January 3, 2007 Author Share Posted January 3, 2007 Lakken er Artikkel nr (0893 359 005) med navn "Spraylakk Varmebestandig Sort", det er en akryllakk som må herdes ved innbrenning, dvs den er ikke fullherdet før den har vært oppe i 300-400 grader i 30 min. RAL kode 9005, den er Sort silkeglans, den er Bensinbestandig etter innbrenning og er oppgitt til å tåle + 650 Grader Celsius, det står at den er beregnet for varmeutsatte deler slik som eksosanlegg, motorrom, radiator etc. Vet ikke om den tåler manifoilene ved litt hardkjør og 700-750 grader, men det merker vi kjapt, den har tålt tempen til nå.... Men den koster også litt mer enn lakken fra Biltema, så dere er advart..!!.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 det er en akryllakk som må herdes ved innbrenning, dvs den er ikke fullherdet før den har vært oppe i 300-400 grader i 30 min. Hvordan fikser du den ?? litt normal kjøring i 30 min ??? Men den koster også litt mer enn lakken fra Biltema, så dere er advart..!!.. Finnes det spraylakk som er billigere enn biltema ?? hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted January 3, 2007 Author Share Posted January 3, 2007 Hvordan fikser du den ?? litt normal kjøring i 30 min ??? Yepp, den går an å ta på etter en halvtime, men tåler ikke noe støt eller lignende, så det går greit å montere, men den blir skikkelig herdet etter en rolig tur... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 En kompis av meg brukte samme lakk på en 300 lik min, og det holdt ikke lenge desverre. Han prøvde så med spesiallakk for ovner, og dette holdt heller ikke..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Antonsen Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 Hei Må bare si att jeg er kjempe imponert over å se det du har gjort. Virkelig morsomt og se hvordan ting faktisk kan bli etter en god del jobb.selvfølgelig. Max. Framskritt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fanatic124 Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Wow Denne var strøken i lakken!! Er den nylakkert i det siste? Morro å se at du har lagt nøye arbeid i motoren og motorommet også. Virkelig en flott bil det her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted January 15, 2007 Author Share Posted January 15, 2007 Wow Denne var strøken i lakken!! Er den nylakkert i det siste? Morro å se at du har lagt nøye arbeid i motoren og motorommet også. Virkelig en flott bil det her Den er ikke strøken i lakken og det er originallakken, er endel steinsprut og småskraper, håper å få lakkert diverse når jeg er ferdig med de andre prosjektene... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Misunnelig på det motor rommet ditt Frode Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted March 16, 2007 Author Share Posted March 16, 2007 Da blir det "back to the future" til slik bilen var når jeg kjøpte den, dvs 18" AMG felger.... Når jeg kjøpte bilen for snart 6 år siden stod det 18" AMG-look felger på den, men nå vil den få originale S210 AMG felger, dvs 8" x 18 med innpress 31mm fremme og 9" x 18 med innpress 35mm bak... Dekk bredden er jeg litt usikker på men antar 225/40-18 fremme og 245/35-18 bak..... det skal være skikkelig kjørbart, skal ikke ha antydning til subbing... Blir ørlite valsing av buene, spesielt bak for det er det ikke valset originalt, fremme har jeg original valsing, AMG kit og jeg har også "hamret" ut hjulbuen slik som AMG beskriver, så fremme skal alt gå greit.... Slik skal det se ut, dette er 265/35-18 montert på bilen min.... Dette er fremme, med noen slitte 235/40-18 dekk.... fikk Bernt, Sven Håkon og George til å sette seg oppi motorrommet....kjempeklaring..!!!... :D/ En fornøyd herremann.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 De AMG kopi felgene du hadde på før disse, skal du selge de?? De som står bak deg på siste bilde!! De AMG felgen der kler 124 meget godt!! Grattis!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted March 16, 2007 Author Share Posted March 16, 2007 De AMG kopi felgene du hadde på før disse, skal du selge de?? De som står bak deg på siste bilde!! En "viss" E320CDi T-modell, med noen MAE dritfelger skal ha AMG kopiene som vinterhjul.... Jeg klarte å "redde" de originale AMG`ene før han fant ut at de skulle på om vinteren.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 De AMG kopi felgene du hadde på før disse, skal du selge de?? De som står bak deg på siste bilde!! En "viss" E320CDi T-modell, med noen MAE dritfelger skal ha AMG kopiene som vinterhjul.... Jeg klarte å "redde" de originale AMG`ene før han fant ut at de skulle på om vinteren.... Hva er det du sier?? Går jo ikke ann å kjøre med sånne "dritfelger"!! Dette er det værste jeg har hørt! :lol: Ja,ja, da får han jo fine vinterhjul. Har en kompis med S124, som er på felgjakt om dagen. Men da er det bare å lete videre. Hils Johnny da! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted March 16, 2007 Author Share Posted March 16, 2007 He, he...."Will do", MAE`ene satt forøvrig som et skudd på S210`en... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted March 17, 2007 Author Share Posted March 17, 2007 Skikkelig transport..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.