Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har noe formening om hvilken type luftbelg det kan være greit å kjøpe/ev. ikke greit å kjøpe ?

Ser at det er mange som selger uorginale belger, noen ny, og andre overhalte.

Ser noen nevner at de har kjøpt belger hos Arnott, Autotrio osv.

det er også mange som selger de via finn.no

Prismessig kunne vell Arnott komme billig ut med 2 stk belger. spørs hva det blir i frakt, og mva.

Del gjerne erfaringer  :)                                 

Guest 1042
Posted

Til 211 er det vel bare å få tak luftbelger fra 2 produsenter, i alle fall her i nordvest-Europa. Bilstein, som også produserer originaldel, og Arnott.

Guest 1042
Posted

Nei de leverer og til airmatic. Men belgen bak leveres uten ekstra tanken som originaldel har.

usikker på om de leverer "fjær"bein foran til 4matic.

Edit: leverer også til 4matic.

Guest 1042
Posted

At de leveres uten den tanken bak, det betyr vel i klartekst at knappen med valgene Comfort/Sport/Sport2 ikke lenger har noen funksjon?

3 ulike høydenivåer. Demperstivhet reguleres av demperen, ikke av belgen.

Demper er forøvrig minst like dyr som belg, men det snakker ingen om.  :shock:

Posted

Stivhet i fjæring og dempere er jo to forskjellige ting..

Stiv demping med myke fjærer blir bare jævlig å kjøre.. Jeg tør påstå at begge deler påvirkes av å sette bilen min i Sport.

Guest koyama
Posted

arnott e bra d :)

vist du først ska bestille ifra norge så hadde e nu like greit bestilt belgene bak ifra mercedes i bodø, gratis frakt, og er vel et par hunder kr billiger pr stk :P

evt så kjøper du direkte ifra arnott blir billigst, og de er rimelig kjap med å sende de vist de har de på lager :)

har kjørt w211 med airmatic, og må si at jeg merka ikke noe forskjell på arnott og orginal. og comfort/sport1/sport2 funker helt fint :)

Posted

Arnott leverer vel kun til biler uten Airmatic i utgangspunktet?

Nei, til alle.

De leverer overhalte enheter.

At de leveres uten den tanken bak, det betyr vel i klartekst at knappen med valgene Comfort/Sport/Sport2 ikke lenger har noen funksjon?

Neida, det har fortsatt funksjon. Eneste forskjellen er at man ikke får forskjellen den bittelille tanken utgjør i luftvolum. Demperne har fortsatt 6 nivåer, nivå 1/2 i comfort, 3/4 i ukomfort 1, og 5/6 i ukomfort 2. Bilen velger selv mellom de to.

Posted

Nei, til alle.

Neida, det har fortsatt funksjon. Eneste forskjellen er at man ikke får forskjellen den bittelille tanken utgjør i luftvolum. Demperne har fortsatt 6 nivåer, nivå 1/2 i comfort, 3/4 i ukomfort 1, og 5/6 i ukomfort 2. Bilen velger selv mellom de to.

Når du nevner komfort så er 245/40X18 på 211 alt annet enn komfort, og jeg kan ikke med min villeste fantasi skjønne at folk kjøper sånnt, men det var det som stod på da vi kjøpte vår, og jeg angrer veldig på at vi kjøpte nye dekk til de felgene, for etter å ha kjørt 190E med originale felger og dekk fikk jeg igjen kjenne at Mercedes lager/laget biler med komfort.
Guest 1042
Posted

Synes vår MY08 S211 med airmatic er MER komfortabel med sportspakkefelger og dekk (265/35-18 bak og 245/40-18) enn  vår 05 Citroen C5 med hydraulikk og standardfelger/dekk.

mulig vi har forskjellig definisjon av hva komfort er?

Guest 1042
Posted

Kjente bare at 190´n fløt over asfalthull som 211´n slår i, og den fra 1988 var mye stillere på gammel ru asfalt enn den fra 2004 :)

Må jo svinge utenom hullene. ;)

At en sedan er mer stillegående mtp dekkstøy enn en stasjonsvogn er ikke uvanlig. Hadde nok hatt mer dekkstøy selv med standarddimensjon på E-klassen. Ville nok likevel blitt merkbar forskjell før/etter om du hadde bytta.

Som en fun fact så hadde ungene mine fått nok av støy etter knappe 10 km i baksetet på ovennevnte C5 stasjonsvogn. Og de er vokst opp i baksetene på hhv S124, W124, S203 og S211.

Posted

Hvilken produsent det er på dekket har også myyyyye og si. Noen ganger er det som natt og dag.

Pirelli P-Zero på 211´n og avpigga utslitte vinterdekk på 201, men når det sies så er sommerdekkene på 211´n stillere enn vinterdekkene som er 245/45X17.
Posted

Nei, til alle.

Takk, det er greit å få oppklart slike misforståelser.

Posted

Når du nevner komfort så er 245/40X18 på 211 alt annet enn komfort, og jeg kan ikke med min villeste fantasi skjønne at folk kjøper sånnt, men det var det som stod på da vi kjøpte vår, og jeg angrer veldig på at vi kjøpte nye dekk til de felgene, for etter å ha kjørt 190E med originale felger og dekk fikk jeg igjen kjenne at Mercedes lager/laget biler med komfort.

Jeg kjører pussig nok på akkurat den dimensjonen og er svært fornøyd med komfortnivået..

Har du hatt på noen latterlig tunge felger? Mine 18" hjul er lettere enn de originale 17"-felgene med vinterdekk.

20" med 245/35-20 og 285/30-20 derimot, det er jeg glad jeg har gått bort fra.