Thomas M Christensen Posted May 22, 2015 Posted May 22, 2015 Hei! Noen her som har erfaringer med Bilstein Spring opp mot Koni Sport? Hva er stivest og egner seg best til lett banebruk/trackdays? Skal på W201. Thomas - Quote
Tor Anton Posted May 22, 2015 Posted May 22, 2015 Av de "vanlige" demperene så er nok Bilstein sprint(B8) det beste. Disse får du rundt 4000 hos autotrio med en del rabatt. Men kjøper du et H&R cupkit hos brakes så er du på ca samme pris med rabatter der, å da får du med fjører. Cupkit kan inneholde både koni og bilstein. Har kjørt mye på vei og bane med bilstein å funker bra det. Skal det være optimalt på bane så må en ha skikkelige foringer(minst nye 16v), stabbstagg og dekk som er for bane. Har du en bil som virker skikkelig bra på vei så blir det noe helt annet å komme på bane. Ellers er det mange og dyrere alt. Yellowspeed, ground controll, selholm, bilstein motorsport ++ Quote
Thomas M Christensen Posted May 23, 2015 Author Posted May 23, 2015 Takk for svar Tor Anton. Jeg vet hva som skal til på bane, men hverken tid eller penger strekker til alt i år. Så planen er å gå på noe som er bedre enn de utsletne sportlinedemperne som står på nå til noe som jeg kan bruke videre på 2.6'n jeg restaurerer til neste år. Så lurte bare på hva som var best av Koni og Bilstein i den forbindelse. Jeg har helt nye H&R 40/40 fjærer. Ønsket er å ha en rask bil for rundetider etterhvert, men i år tror jeg det blir å slite bakdekk Thomas - Quote
Recommended Posts